Mint említettem, az aszfaltos menettulajdonságok teljesen átlagosak. Azt kapjuk, amire számítunk. Ez a motor fixen elvisz bármikor, bárhova, igen gazdaságosan, ráadásul tényleg relatíve nagy kényelemben. Kulturált erőforrása lényegesen többet tudna, mint amennyit a japán mérnökök itt elvárnak tőle, ebből számomra igen hosszú és gondtalan élettartam következtethető ki.
Van még pár praktikus részlet is, amely megkönnyíti a gazda életét, legyen szó akár városi, akár túrázós jellegű felhasználásról. Ilyen a sisakzár például, amely a motor indítókulcsával működtethető, vagy a kis csomagrögzítő konzolok, amelyekhez akár nagyobb cuccokat is rögzíthetünk akár hálóval, akár pókkal vagy kis spaniferrel.
A Hondások intelme ellenére az aszfalt elfogytával bizony sokkal többet tud a kicsike, mintsem elsőre gondolná az ember. Még krosszpályára is bemerészkedtem vele, és az enduró gumik, az itt már bőven határait feszegető futómű, valamint a csekélyke 24 lóerő ellenére meglepően jól helytállt a kis paripa. Normál endurózáshoz, akár erdei kalandozásra, terepkirándulásokra így, ahogy van tökéletesen alkalmas. (Csak a két nagy tükröt szereljük le róla azok megóvásának érdekében, és már mehetünk is élvezkedni.) Józan teljesítménye nem fárasztó, még kezdő motorosok számára sem, kizárólag az élményteli motorozásra lehet koncentrálni, nem lesz gond a motor megzabolázásával. Van erre egy jó szó: “kezes”. De nagyon.
Természetesen ha az ember terepen is nyúzza, akkor számítani kell némi fogyasztás-növekedésre (arányosan a nyúzás mértékével), de anyagilag sem így sem úgy nem fog nyomorba dönteni az üzemeltetése, ez konkrét. Szumma-szummárum, ez egy igen jó kis motor, alkalmas akár munkára, mindennapos használatra, akár hétvégi terepkalandozásokra, vagy kellemes kirándulásokra akár utassal is.
Nem fog bennünket könnyelműségekre csábítani, minden helyzetben józanságra tanít, de a kategóriájában, legfőképpen ár-érték arányban ma ennél jobb ajánlat nincs, ezt ki kell jelentsem. Az 1’220’000.- forintos, már az áfát és a regisztrációs adót is tartalmazó kisker ára messze a legkedvezőbb, amit találhatunk, ez egyszerűen verhetetlenné teszi a kategóriában. Nem is beszélve a hihetetlenül hosszú, 12’000 kilométerenként esedékes szervizlátogatásról! Mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki egy megbízható társat keres a mindennapokra és esetleg a terepezésbe is szívesen belekóstolna.
A következő oldalon többféle szemmel is kivesézzük a CRF250L-t. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
köszi szépen
Ezek a lábtartók elég furák, így fotón keresztül mindenféleképpen.
A hátsót valahogy nem értem, olyan mintha valami trükk lenne a fotón.
De számomra az első is fura, fixen rá van hegeszve a vázra.
Se a váltókar, se a fékpedál nem visszahajlós.
Én azért egy csomagtartó vasat el tudnék rajta viselni hátul.
Élőben lehet másabb, de nekem több ponton is megingott a tökéletessége ennek a bringának.
lenne egy nagyon amatőr kérdésem: ezeknél a motoroknál létezik olyan opció, amivel az üzemanyagtartály kapacitását lehet növelni?
Igen, vannak olyan gyartók, akik a gyári állapotot fejlesztik tovább.
Üzemanyagtankot is szoktak gyártani, álltalában műanyagból.
Mindenféle kütyüvel fel lehet szerelni egy terepmotort. Amerikában van ennek nagy divatja.
Talán az Acerbis az egyik legismertebb ilyen gyártó.
Ha tényleg nem eszik sokat, akkor csinálnék belöle egy szupermotot. 🙂
Az azért érdekelne, hogy ért le a 160 centis csaj lába erről az ülésről.
Kérdezném, hogy hány centi és hány kiló vagy? A motor nekem is tetszik, csak félek, hogy nem ér le a lábam. Kár, hogy rólad nem volt kép az illusztrációban.
Alvaro
Simán, a 174 cm-el teli talpra leért a lábam. De mivel könnyű a motor meg lehet dönteni megállásnál.
Motolujzi
Dologozok a képen:D
de teljes menetfelszerelésben (crosscsizma,protektoring, térdprotektorok) kb 85 kg vagyok
Kéne!
Ezt mondjuk megkostolnám!