Minden csinnadratta nélkül, szépen felsorakoztatták a jövő év újdonságait a Neszmélyi közben levő Harley-Davidson Budapest udvarán egy rövid sajtótájékoztatóra. Jelen volt a Sportster családból az XL883N Iron, az XL1200C Custom és az XL1200X Forty-Eight, a Dyna FLD Switchback 103 két példánya is, valamint egy csodaszép Softail Deluxe FLSTN 103.
Közülük is kiemelkedő jelentőséggel bír a Dyna Switchback, hiszen ebben a gépben egyesítették az elmúlt évek összes harleys innovációját: a Can-Bus elektromos rendszert, a blokkolásgátlós féket, a 103 köbinches V2-es hajtóművet, a hatsebességes váltót. Mindezen felül a motor újdonsága és egyedisége abban is megnyilvánul, hogy szó szerint (bemutatták és mértük!) 30 másodperc alatt alakítható plexis-dobozos túramotorból meztelen krúzolóvá és vissza. Mindezt pedig nem egy felső-kategóriás modellben hozta össze a Harley, hanem egy, a márkához képest egészen kedvező árfekvésű típusban.
Mindezt csak tetézi, hogy ez az újdonság minden érdeklődő által kipróbálható! Holnap egy, a mainál lényegesen nagyobb összejövetelt terveznek a szalonban színpadi produkciókkal, bográcsozással és természetesen motoros felvonulással együtt. Akit tehát csábítanak a legendás amerikai vasak, annak feltétlenül ott a helye 12 órától a Neszmélyi köz 3 alatt! (Jövő héten hozzánk is megérkezik a motor egy rövid tesztelésre.)
A továbbiakban pedig jöjjön néhány szép részlet a bemutatott modellekről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ebből a stílusból nekem elég a Sons of Anarchy. 🙂 Hm, meg kellene már nézni az S4E03-at…
Én a 883-as Iron-t úgy kipróbálnám!!!
Nem az én világom egy 320kg-os(omg) csicsás batár,de a “motor kinézetű” kis HD-k bejönnek(Iron 883,1200X).
Mondjuk azok is sárnehéz dögök,mert kb.a bazi nagy 1600-os MT-01 súlyát hozzák.
Csakhogy az MT megfelel a motor európai definíciójanak. Egyszerűsítve: lehet vele kanyarodni… =:-)
Az MT-vel kanyarodni? Nem tudom. Én mindig úgy éreztem, hogy bele kell birkózni a kanyarba. És ha már sikerült, akkor le lehet tenni lábtartóig. De addig… Szerintem túl nehéz a kanyargáshoz.
A HD-ket pedig alapból nem kanyarvadász lelkiállapotú egyéneknek készítik.
Nekem bejön a Switchback. Meg a SOA is, az említett rész már megnézve… Ami pedig a kanyargást illeti, nyilván nem sportmotorok vagy supermotok, de eszméletlen jót lehet velük motorozni, akár kanyargós úton is. Lásd nemrég faaker see-i találkozó.
Nekem nem voltak ilyen gondjaim az MT-vel (számos más “apróság” zavart inkább). Mondjuk én alaphangon 100 kg vagyok. 😉
Nyilván nem egy izgága középkategóriás sportmotor, de simán ívre lehet tenni, és ahogy írtad is, megy rajta mintha sínen húznák. Nem kötözködés, de véletlenül nem volt kockás a hátsó gumi? A 150 Nm meg a 240 kg zabálja a fekete matériát…
Ahogy írtam is, nem arról van szó, hogy nem lehet, csak nehéz egy dög. Magasabban van a súlypontja, mint az általam megszokott motorokénál. Így nem olyan könnyű átdobni egy váltott kanyarban. Nagyon jó volt menni vele, de azért valahol kicsit féltem tőle. Anno, mikor kijött, nagyon megtetszett. De így próba után biztos vagyok benne, hogy magamnak nem vennék. Egyébként a gumma nem volt kockás, nem is engedték volna használni. Szóval jó motor, de én kicsi vagyok, ekkora vassal nem bírok.
Ellenben egy kisebb HD-t elterelgetnék, ha futná rá a büdzséből. Persze semmiképpen nem válték meg a japán vasaimtól, de úgy egy sokadik motornak… 🙂 bevállalnám!