Európa nagy motorpiacain általában a 125-ösök vezetik az értékesítéseket, aztán jönnek a 600-as, középkategóriás modellek. A nagyobb és presztízs motorok közül a modellfrissítéstől és a vásárlói szokásoktól függően egy-két típus még be szokott kerülni a legnépszerűbb motorok listájára. A CBF1000 azonban Németországban a Top10 állandó tagja régóta és az Alpok másik oldalán, az olaszoknál is nagy népszerűségnek örvend.
A 600-as modell 2008-as frissítése után most a nagytestvér is egy kisebb újjászületésen esett át. Bár sok elem változatlan maradt a motoron, mégis, a lényegi részek, a váz és a blokk teljes újdonságot jelentenek. A literes mindenes megkapta az előző generációs CBR erőforrását, alaposan átalakítva. A „sportmotor” örökség bár jól mutat egy motor leírásában, de kétes értékű dicsőség tud lenni – azonban a CBF esetében erre nem lehetett panasz, az erőforrás áthangolása tökéletesen sikeredett, és a motor karakterisztikája miatt az sem jelent problémát, hogy ezzel a teljesítményt jelentősen csökkentették a Honda mérnökei (az idei 98 lovas méneshez 9 új ló csatlakozott, a maximális nyomaték 93-ról 96 Nm-re nőtt). Az új aluváznak hála a blokk egy kissé előbbre került, így a hátsó lengőkar hossza megnőtt – ez az úttartást javítja.
Mivel egy mindenes, a CBF sok helyen alulmarad más kétkerekűekkel szemben – egy dolgot azonban nagyon jól csinál, tökéletes társ a mindennapokban. Ráadásul túramotornak is kifejezetten praktikus, ha az ember nem vágyik óriási tömegre (a 3 kilogrammal 245-re nőtt menetkész tömeg azért továbbra sem pehelysúly) és felesleges tároló rekeszekre. Erre a célra az egy literrel nagyobb, 20 literes tank is rájátszik. A kényelmet nagyban fokozza az új modellen is megtalálható állítható ülésmagasság és a négy helyzetben rögzíthető szélvédő. A motor új műszerfalat kapott, amely XXI. századi „műanyagmotoros”, a feladatát azonban jól ellátja: egyszerű és áttekinthető. A kiegészítők listája nem olyan gazdag, mint egy BMW túramotoré, de a legfontosabb biztonsági és kényelmi extrák megtalálhatók. Opcionális C-ABS, markolatfűtés, oldaldobozok (az ST változaton az alapfelszereltséghez tartoznak), stb.
Az esztétika szubjektív, az új, CBR600RR-re hajazó fejidom mindenesetre szerintem előnyösebb, mint a jelenlegi modellé, a hátsó LED-es lámpa, a helyzetjelzők és az első irányjelzők elhelyezése izgalmas látvány – kifejezetten várom, hogy megérkezzenek a tesztmotorok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
manko92, nem, nem csak Te gondolod így. 🙂
Egy normális alumínium lengővillát,fokozatkijelzőt és egy fogyókúrát megérdemelne.
Ezt leszámítvan jó gép
Olyan kis gonosz feje lett. Jól áll neki.
Megvallva az őszintét, nem nagyon vagyok oda a fejidomos túramotorokért. De ezzel meg tudnék barátkozni. Viszont továbbra is a Honda CB-k jönnek be a legjobban. Hétfőn egy CB1000-sel elgurultunk az új 1300-as mellett. Élmény volt az a délután! :)
Miért nincs vajh N változat? Az előző fejidomja baromira nem tetszett, de egyébként egy nagyon patent jószág volt.
Az újon meg csak 1 cső van, a műszerek baromi rondák – a régi két analóg óra tökéletes volt…
egy kicsit fazer-es lett az eleje
vagy csak én gondolom így?????
Nekem nagyon bejön! Bár a kipufogó dobbal még barátkoznom kell…
Engem a kipuffancs fogott meg….
… a CBR1000F (90es évek) az idomból ahogyan előbújt a két egyenes cső… designban ez ugyanaz… ….nem modern, de egybenatrt egy bizonyos design-t, ami tetszik vagy nem.