Az ASO, a Dakar versenysorozat szervezőinek döntése nyomán a KTM kivonult a versenysorozatból. Vagy mégsem?
Az ASO döntése a hirtelen váltásról meglepetésként ért mindenkit. A KTM reakciója gyors volt és hasonlóan radikális, bejelentették kivonulásukat a versenysorozatból, majd alig két hétre rá teljes mellszélességgel kiálltak az eredeti Dakar versenyhez nagyon hasonló Africa Race mellett, a teljes gyári támogatást beígérve a szervezőknek.
Úgy tűnik a háttérben jelentős tárgyalások folytak. Ugyan az ASO nem hátrált meg, továbbra is célként tűzik ki 450 köbcentis motorok használatát, viszont a bevezetés időzítésén változtattak. A 2010-es versenyen még engedélyezik a teljesítményükben korlátozott 450 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motorok használatát mind gyári, mind privát versenyzők számára. A 2011-es versenyen már csak a privát versenyzők számára megengedett ez a kivétel, és az eredeti tervekhez képest 1 év csúszással, 2012-ben vezetik be a tisztán 450-es korlátozást. Az eredeti közlemény ellenére a KTM mégis benevezett gyári versenyzőket a 2010-es versenyre, bár a szükséges teljesítmény-korlátozó berendezés még nem áll rendelkezésre.
Az ASO álláspontja szerint a korlátozás a biztonságról szól, de elnézve a versenyen használható ma szóba jöhető motorokat, a 450-es szegmenst, számomra még mindig a pénzről szól ez a történet.