A Ducati hazai pályán, a milánói EICMA kiállításon végre hivatalosan is bemutatta a sokak által várt 1299 Superleggera-t. A „szuperkönnyű” motor építéséhez rengeteg szénszálas fának kellett elpusztulnia, hiszen ebből készült a váz, a lengőkar, de még a kerekek is. A tömege szárazon mindössze 156 kilogramm, ami a 215 lóerős teljesítmény mellett garantálja a hipertérugrás érzetét.
Ekkora teljesítmény uralásához már annyi elektronikus asszisztenst kellett beépíteni, hogy leírni is sok. Röviden felsorolva: van egy 6 tengelyes inerciális mérőegység (6D IMU), amely kezeli az összes elektronikát. Ehhez kapcsolódik a fejlett kipörgésgátló rendszer (DTC EVO), csúsztatást kontrolláló egység (DSC), motorfék-szabályozás (EBC) és rajtelektronika (DPL). Ezen felül újonnan kalibrált Bosch kanyar-ABS, AKRAPOVIC titán verseny kipufogó, versenyinfókat megjelenítő kijelző is kerül majd mind az 500 darab legyártani szándékozott modellbe. A pályázáshoz könnyen lebontható a rendszámtábla-tartó, a kitámasztó kar és a tükrök is.
A listán tovább csemegézve olyan finomságok kerülnek elő a Ducati 1299 Superleggera-ról, mint a teljesen szénszálas váz, aluminum aggyal szerelt szénszálas felnik, szénszálas burkolat és alumínium üzemanyag tartály. Az úttartásért 43 milliméteres fordított Öhlins FL936 első teleszkópok és állítható Öhlins TTX36 hátsó lengéscsillapító felel, utóbbin titánrugó feszül. A fékek a Brembo versenyzéshez szánt legfelső polcáról származnak.
A 1’285 köbcentiméteres Desmo motorblokk 215 lóerőt tol ki magából 11’000-es fordulatszám mellett, a 146 newtonméteres nyomatékcsúcsot pedig 9’000-es fordulaton éri el. A 17 colos kerekeken Pirelli Diablo Supercorsa SP gumiabroncsok biztosítják a maximális tapadást. A hengerenként külön injektoros üzemanyag-befecskendező rendszernek ride-by-wire fojtószelep menedzsment biztosítja az egyenletes teljesítmény-leadást. A Ducati 1299 Superleggera tehát egyszerűen lenyűgöző mind műszaki, mind esztétikai értelemben. Talán nem szégyen irigykedve gondolni azokra, akik hazagurulnak egy ilyet superbike-kal a szalonból.
Cimkék:
Az EICMA kiállításon bemutatkoztak a 2017-re megújuló középkategóriás BMW F800 R és GT modellek, amik nem csak a formájukban térnek el egymástól
Elolvasom »A legelső G/S modell előtti főhajtásnak szánta a BMW az R nineT sorozat legújabb tagját, amely egy modern, de a múltat is idéző masina lett.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »