Egy súlyos motoros baleset következményei a mai Magyarországon

Való világ
2016. január 10., vasárnap - Magus

Nem tegnap, hanem még 2013-ban ütött el egy autós. A baleset következtében leszázalékoltak, a MABISZ azonban a mai napig nem kártalanított.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , ,


Hozzászólások (18 hozzászólás)

an-dee -
Sajnos a helyzetre nem tudok megoldást, de másoknak talán opció lehet ilyenkor a 3-4 méteres szintkülönbség, mert ott legalább áll az autó és nem 60-nal közeledik, sőt még esetleg a direkt elesés is biztonságosabb a füvőn, sáron.Egyébként tényleg sajnálom, a veled szembenállókra viszont most nem írnék semmit mert törölni kéne a hozzászólásomat utólag.

Magus -
Kedve an-dee. A 270 kg os motoromat 50 km/ó val leeresztem azon a füves részen és eltalál egy járókelőt,ne adj Isten egy gyereket az szörnyet hal. Lehet hogy nem sérülök meg de meghal valaki. Úgy gondolom ez volt az optimális döntés.

Macko -
Az a helyzet, hogy ilyenkor nem nagyon beszélhetünk döntésről. Annyira rövid az idő, hogy vagy ösztönből cselekszünk, vagy lefagyunk és nem csinálunk semmit. Utóbbi is igen gyakori…

Ogerg -
Teljes mértékben együtt érzek veled Magus. Valószínűleg valami hasonló helyzet kezdetén tartunk mi is. Mi családilag motorozunk és egy háztartásban is élünk Én szüleim és az öcsém. Sajnos a tavalyi (2015-ös) nyáron egy sok szempontban különböző, de lehetőségekben azonos balesetet szenvedett el édesapám. Ugyanis ő védett útvonalon egyenesen haladt mikor jobbról egy érkező traktor balra nagy ívben elé fordult édesapámnak. Azonban az érkező járműnek stopp táblája illetve kukucskáló tükre is volt de így is kiszaladt faterom elé. Kiléptük a távot édesapám féknyomának kezdete és a motor végső megállása (a traktor alatt) összesen 7 méter a távolság. (lakott területi 50-nél ami amúgy biztos, mert sebesség mérő óra spirálja 42-nél fennakadt, itt esélye sem volt) a Traktoron se biztosítás se műszaki és mindezen felül az egész Horvátországban történt. Eltelt lassan 6 hónap. Rendőri papírt nem kaptunk roncs az udvarban szerencsére édesapám már közlekedik. Neki korántsem olyan súlyos a sérülése mint amilyen neked. ( Bal combcsont alul felül törött de egyik oldali forgója sem sérül, jobb kéztő csontban enyhe repedés és jobb könyök ficam) de még mindig mankóval közlekedik, igaz ő nem lett munkaképtelen és a családdal sincs gond. Összességében azt akartam kihozni a dologból hogy mi megbíztunk egy amolyan biztosítási behajtót akik egy jogi cég és százalékra dolgoznak feltételeik azok hogy kérnek minden orvosi és rendőrségi papírt azaz ezeknek a másolatát és ők mindenféle ügyet intéznek a behajtott összeg 20%-áért. Igaz még nem tartanak sehol sem azonban ilyen feltételek mellett az érdek őket is hajtja így megtesznek mindent amint lehet. Javaslom felkeresését egy ilyen cégnek ha ez esetleg még nem volt meg.Sok sikert kívánok a továbbiakra.

galoscsabus -
Szervusz! Először is kitartást és türelmet a továbbiakhoz, mert szükséged lesz mindkettőre. A facén már írtam a motoros közösség lapjára, akik megszellőztették a balesetedet és a segítségkérést, de itt is megteszem, hátha gyorsabban eljut hozzád. Egyedül, magánemberként esélytelen vagy a MABISZ-szal szemben. Mindenképp szakemberre van szükséged. Ne tétlenkedj, keresd meg Kiskőrösön a Regress-car szakértői céget. Régi motorosok ők a biztosítás témában, mindegyikük kiváló szakember, akik “átálltak a jó oldalra” és a bajba jutottakon segítenek. A mi balesetünk utóéletét is ők rakták rendbe és a végén 4x annyi kártérítést tettem zsebre, mint amit a “mezei” ügyvéd barátom vért izzadva ki tudott csikarni a biztosítóból. Úgy, hogy ez már a kárrendező cég sikerdíján felüli összeg volt. Előre nem kértek egy buznyákot sem, csak az ügy legvégén számoltunk el és nagyon korrektek voltak. Sőt, ha lett volna még elég türelmem (ezért írtam az elején, hogy arra szükséged lesz) és peres útra visszük a dolgot, akkor valószínűleg még sokkal több is lehetett volna belőle. De engem idegileg, szellemileg és fizikailag is lerombolt annyira a pereskedő, ide-oda rángató, orvosi vizsgálóból ki-orvosi vizsgálóba be folyamat, hogy nem vállaltam a még akár évekre is elhúzható, polgári peres szakaszt. Ne add fel és mielőbb vágj bele! Üdv és jobbulást, Gálos Csaba

Magus -
Kedves Ogerg! Hála az égnem nem ugyan az a problémánk. Nekem van Ügyvédem aki igeni jó.Én ezt a cikket azért csináltam-tattam,mert olyan jogsértések vannak a Mabisz és a vétlen sérültek közt amit orvosoltatni kell,hogy ne menjenek tönkre emberek élete mert a Biztosító így szeretne nyerészkedni a saját zsebére. Az Állam a mi jogainkat is vegye figyelembe ne csak a biztosítóét, hisz állítólag demokrácia van.

Magus -
Tisztelt Gálos Csaba! Köszönöm szépen aggodalmad. Van Ügyvédem,és jó Ügyvéd. A Regres-Car-rol had ne mondjak véleményt.Ők voltak az első ügyvédek akiket felkértem.Hidd el hogy okom volt hogy elbocsájtottam őket. Ez a cikk nem elsősorban azért jelenik meg hogy nekem segítsenek.Azért jött létre hogy felhívjam emberek figyelmét a jogsértő szabályokra ami a Mabiszt támogatja a sérültek szembe, hogy a saját zsebükre dolgozhassanak.Remélem meghaltja valaki a hangunkat. Amennyiben sikerül ezt a jogszabályt mérsékeltetni abban az esetben a vétlen sérülteknek nem kell 4-5 évet várni a kártérítésre.Üdvözlettel Mágus

Ogerg -
MagusTiszta sor és értem válaszodat. remélem a mi ügyeink könnyebben mennek majd a tieidnél. Sok sikert és kitartást a harchoz. és igen szerintem demokrácia csak állítólag van de én nem hiszem, sajnos mostanában megmondják hogy nekünk mi a jó és sajnos ehhez jó pofát is kell vágni (már ha nem untuk meg a munkahelyünket) Sajnos ez a magyar valóság. Ez pedig nagyon szomorú 🙁

Xebulon -
Én nem motorozom baleset biztosítás nélkül, nem szúrok ki a családommal… Balesetek meg mindig vannak.

Csecsebogyó -
Hali!Nekem midíg elszorul a torkom, ha motoros balesetről olvasok , vagy kapok hírt! 🙁 Most is ez történt ! Írásod két témakörben ébresztett bennem gondolatokat!– Motorvásárlásnál nagyon meg kellen gondolni, hogy mekkora kölcsönt vesz rá fel az emberke.Továbbá, mindíg kellene némi tartaléknak lennie annak aki motorozik, mert, ha baj van akkor az hosszútávon is nagy nehézséget okozhat!! / természetesen ez nem Rád vonatkozik már , hanem akik most kezdenek el motorozni ! /– Remélem egyszer a motoros társadalomban is létrejön egy amolyan nonprofit féle szervezet, hogy a bajbajutott emberkéket ( PL: jogilag, anyagilag ) segítse. Akár még munkát is adhatna nekik ! Természetesen én a magamrészéről szívesen ajánlanám a adom 1%-t . Akár még évenkénti hozzájárulást is el tednék képzelni!– Természetesen kívánom Neked, hogy mihamarabb rendeződjenek körülötted a dolgok ! Bíztatlak arra is, hogy az igazadért harcolj továbra is, találd meg a fórumokat / TV,rádió stb. / Mert igazándiból értünk is teszed!! Köszi, PéterMás: – Én nagyon szeretem ezt a demokráciát és semmi pénzért se akarnék mást ,sőt !!!!

Magus -
Kedves Péter! Köszönöm szavaid,és együttérzésed.A Nonprofit szervezettel adtál is egy ötletet amit majd meg is próbálok megoldani 🙂 Viszont a demokráciát sajnos én hiányolom eme Országban. Remélem azért változni fog majd. Üdv István

Csecsebogyó -
🙂

gabimany -
“A jogszabály ugyanis sajnos kimondja, hogy a MABISZ nem köteles kifizetni a kártérítést, ameddig a büntetőügyben nincs jogerős határozat. A MABISZ pedig az autós sebességünkre vonatkozó vádja – és felelősségének el nem ismerése – miatt közrehatásra hivatkozik.”Nem értem miért a MABISZ-ra mutogatsz, nincs még jogerősen tisztázva, hogy ki a hunyó a balesetben. Teljesen természetes, hogy nem fizetnek (ráadásul előleget azért már fizetett). Sehol máshol se fizetne a biztosító addig, amíg nincs jogerős döntés (csak józan ésszel végig kell gondolni, mi lenne akkor, ha fizet majd nem őt hozzák ki vétkesnek? Az, hogy ez elég egyértelmű ügynek tűnik, jogilag nem számít). Itt a másik fél, a rendőrség, és a bíróság a felelős (ki-ki a maga részéről), mert ennyi idő után sincs jogerős döntés.

gabimany -
A legfontosabb kimaradt! Jobbulást! És kitartás!

Magus -
Kedves gabimany. Igen a jogszabály ezt írja elő. A Mabisz az én esetemben jogtalanul hivatkozik közrehatásra mert be van bizonyítva hogy nincs közrehatás.Ezért készült ez a cikk hogy elérjük hogy valaki módosítsa a jogszabályt és ne keljen hosszú éveket szenvedni,nélkülözni a vétlennek. Valószínű hogy te a Mabisznál dolgozol. Légyszíves add át üdvözletem főnökeidnek mert két levelet is iram a Mabisznak és válaszra sem méltattak.Pedig kötelesek lennének. Addig fogok eme jogszabály ellen harcolni amíg érdemben eredményt nem érek el.Már csak azért is hogyha téged is egy hasonló baleset ér ne kelljen tönkre menni az életednek.Kéz csók

gabimany -
Nem vagyok MABISZ-s, de van némi jogérzékem, ami neked ezek szerint nincs. Amíg nincs jogerős ítélet, addig nincs bebizonyítva semmi (talán te is fel tudsz idézni pár olyan esetet a közelmúltból, ami nyilvánosságot kapott, és teljesen ellentétes szakértői vélemények születtek benne). És ezt a jogszabályt szinte biztos, hogy soha, senki nem fogja módosítani. Én tényleg együtt érzek veled, de itt nem a MABISZ ellen kell küzdeni, hanem azért, hogy ne fordulhasson elő az, hogy 2 évig nincs jogerős ítélet.

Magus -
A bíróság által,és a Rendőrség által felkért Műszaki szakértő igazolja hogy nincs közrehatás.Igen abban igazad van hogy nagyon lassú a nyomozás,és a jogorvoslat.Ebben én nem is vitatkozom.Van tudomásom olyan ügyekről ahol a szakértői vélemény után meg történt a kifizetés,hisz a Bíróság is ebből hozza meg az ítéletet.Én csak annyira szeretném ha megváltozna a jogszabály,hogy ha ezek a szakértői vélemények ténylegesen igazolják a vádlott hibáját akkor a Biztosítónak ne legyen joga tovább vissza tartania kártérítés kifizetését.

Egy súlyos motoros baleset lezárása: igenis létezik hepiend! – Onroad.hu -
[…] a Mabisszal, vagyis a Magyar Biztosítók Szövetségével. Teljesen vétlen félként ugyanis egy nagyon súlyos motoros baleset részese lett, azonban nem térítették meg megfelelően a kárát – az okozó félnek ugyanis nem volt […]

Előző bejegyzés

Monaco or bust: az Alpok és a hercegség motorral

2016. január 08., péntek
Túrabeszámoló

Következő bejegyzés

Mint a nagyok: Harley-Davidson Iron 883 teszt

2016. január 16., szombat
Új motor teszt

Ezeket olvastad már?

Tisztelgés a legenda előtt: BMW R nineT Urban G/S teszt

2017. október 12., csütörtök

A bajorok aranybányája a GS sorozat, amely egykoron az R80 G/S modellel indult. A Heritage család új tagja, az Urban G/S neki állít emléket.

Elolvasom »
Új motor teszt

Pihe-puha vándorcsizma: Benelli TRK 502 teszt

2017. október 08., vasárnap

Akár még a magyar utak ördöge is lehetne a Benelli TRK 502, korunk egyik ár-érték bajnoka, ha hajlandóak lennénk felrúgni az előítéleteinket.

Elolvasom »
Új motor teszt

Verhetetlen magyar motorosok: a Hungária Rendőregylet

2017. október 06., péntek

Van egy maroknyi magyar motoros, akik a számukra rendezett versenyeken rendre agyonverik európai riválisaikat. Ők a Hungária Rendőregylet.

Elolvasom »
Magyar dicsőség

Heresokkoló stílusdiktátor: Yamaha SCR950 teszt

2017. október 03., kedd

A ma divatos scrambler hullámot lovagolja meg a Yamaha az SCR950 modellel. Vajon a meglepő alapokra épülő konstrukció mennyire jó erre a célra?

Elolvasom »
Új motor teszt

Hirdetés

Hirdetés