Tíz tipikus motoros tévhit

Tapasztalat
2015. március 30., hétfő - Dodor

A motorosok között sok komoly tévhit terjedt el szinte már szentírás-szerűen. Amennyiben elolvasod ezt a gyűjteményt, te nem dőlsz be ezeknek.

Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (30 hozzászólás)

galoscsabus -
Van egy olyan érzésem, mint a “48 óra” újra szinkronizálásával kapcsolatban…. Nekem Eddie Murphy szájából a “hogyabüdösk..vafa..ba” valahogy hitelesebb volt az első verzióban, mint az újjá lágyítottban az, hogy “a fenébe” 🙂 Ettől eltekintve igen tetszik Dodor írása! 😉

Valmont -
Tetszik, szerintem nagyon jól összeszedted. És még mennyi ilyet lehetne… Egyetlen probléma van csak vele szerintem: Pont azok nem fogjág elolvasni és/vagy felfogni és/vagy elhinni, akiknek/akikről szó van. Persze reméljük lesz bőven aki elgondolkodik és tanul belőle (én is remélem közéjük tartozom), mégha eddig is így, vagy hasonlóan gondolkodott is.

Viktor -
Ember ! Ez valami nagyon faszán meg van fogalmazva ! Nagyon sok hasznos dolgot tudtam meg amire magamtól talán soha rá sem kérdeztem volna ! Élmény volt olvasni ! Köszönöm !

XYZ -
Egyetértek Dodorral,bár a kamera azért egy balesetnél elég perdöntő lehet.

kukac87 -
Dodor! Nagyon sok igazsság van abban amiket leírtál itt, és nyilván tapasztalatod is több van mit itt sokunknak (nálamnál is), de én láttam a tv-ben olyan motoros műsort ahol 1000-gsxr-t tuningoltak vagy pl simsont, hogy elérje a 105 vagy 110-es végsebességet nem tudom pontosan de nem is az a lenyeg, valamit hogy utcán próbálgatták, meg a műsorban h hogyan próbálják tiltás kiiktatókat, vagy épp a powercommandert beszerelni, ha jó emlékszem egy kawasakiba. Itt meg most mondod a frankót! Továbba volt a műsornak olyan része is ahol zárt pályán (repülőtéren) azt nézegette valaki, hogy mennyi az egyes motorok végsebessége!Ebből kiindulva, szerinted a legtöbb fiatalt ez nem érdekli? Csak éppen ők nem tehetik meg, hogy egy erre alakalmas lezárt szakaszon próbálgassák a gépeket és hencegjenek vele! Camera? Azt hiszem ebben a műsorban láthattuk ezt először szintén? Akkor, hogy is van ez? Ezt nem értem…. Igaz ez csak egy szórakoztató műsor volt! Valamint hogy nem tudjuk kihasználni a 2006-os gsxr-t meg a cbr-t akkor minek venne valaki pl k8-ast vagy l0-ást vagy sorolhatnám! Kipufogó teljesen értelmetlen, lehet h van benne igazság, de az írásból az jön le h ne vagyél mert felesleges, jó az öregebb motor is, ne áldozz feleslegesen pénzt ilyenekre! Aha csak akkor minek vannak a kipufogó gyártók, pont h az utcai motoros réteg igen sok pénzt dobál ki ilyenekre amiktől cégek működnek, embereket foglalkoztatnak és megy a körforgás. Nem beszélve az új motor eladásokról, ez mind mind egy körforgás és így van ez rendjén!

bogenschutze -
Érdekes dolog ez a kimotoroztad téma. Mit is jelent ez? Nekem azt jelenti, hogy a 650 as túramotorral többször kevésnek éreztem kétszeméllyel csomagokkal a gépet. Nem mindenkinek a versenypálya a kimotorozás. Most ezresem van, és ennél még nem értem el a határokat. De nem is igazán szeretném. A sportmotoron érdekes olvasni, egymást hergelik a srácok. Teszik fel az egykerekezős videókat, meg a versenypályás fordulók filmeit. Mintha kötelező lenne tiltásig forgatni a gépet. Aztán meg esés. A nehezen, évek alatt összegyüjtött motor egy kivagyi filmecske miatt megy sz@rrá

Macko -
Galoscsabus: a finomabb stílus az én lelkemen szárad. 🙂 A kézirat teljesen Dodoros volt, csak picit betompítottam. Utólagos elnézést kérek érte… 😉

Szabo Laly -
Nagyon jó írás. Jó ötlet volt Mackó, hogy átvetted. De az igazán érdekes olvasmány Dodor fb oldalán a kommentek…

Macko -
Laly: igen, szerencsére az nálunk nem jelenik meg. 🙂

Valmont -
kukac87 Igen, igaz amit írsz a körforgásról, azonban Dodornak is igaza van. Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy újat vegyenek, lehet, hogy évekig gyűjtenek tuningra, de igazából nincs értelme, mert inkább költhetnének tréningre meg benzinre és akkor sokkal jobb, tapasztaltabb motorosok lennénke. Szerintem ezt akarta mondani Dodor. A kipufogó téma igen érdekes. Szerintem ez nem más mint egy vallásháború a motorosok között (gyári/nem gyári, halk/hangos). Azzal teljesen egyet értek, hogy semmi értelme annak, hogy ha a kipufogóval 3 lóerőt nyersz. Minek? 100 mellé még 3? észre sem veszed! A 100-at sem használod ki úgysem. 🙂 Én sportmotort hajtok. Gyári rendszer van fent, sokan megkérdezték már miért nem cserélem le. Van aki azzal érvel, hogy csúnya, van aki szerint halk és az nem jó. Nekem tetszik kinézetre is, meg a hangja is. Igen láttam már szép kipufogókat én is, és igen, hallottam már olyat is aminek nagyon szép hangja volt, egy tizedmásodpercre el is gondolkodtam rajta, de csak addig. 🙂 Szerintem a lényeg, hogy saját magadnak tetszen a motorod, mivel te hajtod, te tudod hol, hogyan, milyen körülmények között használod. Pl. lehet, hogy annak, aki egy egy rövid gyorsulásra megy ki az útra nem zavaró a hangos dob, de annak aki 4-500 km-eket túrázik, már igen. És igenis figyelembe kell venni a többi embert is körülöttünk, mert se nappal, se éjjel nem jó a tiltáson üvöltő kiherélt dob a város közepén. Plusz szerintem ahogy Dodor is írta (igaz a gumival kapcsolatban), a mérnökök éveket dolgoztak azon, hogy egy motor olyan legyen, amilyen. Ez a kipufogórendszerre is vonatkozik és nem csak az előírások miatt, hanem beleszámít a motor aerodinamikájába is és ha azt egy másik rendszerrel megbontod, az a motor stabilitásába kerülhet, pláne nagy sebességnél, ami meg halálos kombináció..-

Szabo Laly -
– Igen, Mackó remélem, hogy a továbbiakban is így marad. Ti egy teljesen más vonalat képviseltek, maradjon is így. – Azon csodálkozom, hogy a szociológusok még nem fedezték fel ezt a témát. Pedig szép diplomunkákat, kutatásokat lehetne készíteni. 🙂 – A tuning dörrenökröl nekem mindig egy régi Autotechnika cikk jut az eszembe. Annor a piacon fellelhetö utcán is használható sport abroncsokat tesztelték, hogy melyik mennyi teljesítményt tud átvinni az utra (mindegyik új abroncs volt). A tanulság az volt, hogy igaz, hogy egy picit drágább volt az adott abroncs, de 5-6%-kal többet tudott. Ekkor jegyezte meg a cikk szerzöje, hogy ekkora teljesítmény többletet lehetett volna elérni egy kipuffogó rendszerrel jóval nagyobb áron. Ès akkor nem számoltunk azzal, hogy mi van ha vész esetén nagyon kell a tapadás. Magam is sok hasonlóval találkoztam, mikor gumikat (slick-et) és dörrenöket mantrázták. Ilyenkor feltettem a szokásos kérdésem: Az elsö telóban mikor cseréltél olajat? Az tudod hogy általában 2-3 évenet ajánlott? Választ gondolom kitaláltátok… (Általában 6-8 éves motork voltak) – Valmont-tal tudok egyet érteni, utcára fölösleges megbontani azt a rendszert, amit több száz ménök éveken keresztül kidolgozott. Elég csak arra gondolni, hogy egy egyszerü ablaktörlö lendszeren is 20-30 ember dolgozik éveken keresztül, mire gyártásba kerül.

FeR1 -
Valmont, azért a kipufogó aerodinamikáját nem eszik olyan forrón ám, hogy egy cserétől halálossá változzon az adott gép stabilitása. Gondolj bele, akkor nekünk motorosoknak is egyenformának kéne lennünk, hogy biztonságos maradjon a motor. Hát még, ha utast is viszünk magunkkal? 🙂

Dodor -
Mindenek előtt ismét köszönet a Mackónak, hogy a privát FB motoros ismerőseimnek szóló agymenésemet elegendőnek találta, hogy az Onroad-ra felkerülhessen. Ezekkel az írásokkal senkit nem kívánok befolyásolni, megsérteni, vagy kioktatni. Ezek az én, bő 15 év alatt sok száz motorossal történő dumálgatásokból, ill a párezer FB motoros “ismerős” postjaiból szemezgetett olyan témák, amelyek évek óta rendszeresen visszatérnek. Kukac87. Bármelyik média, a Kosárlabda magazintól a Kutyák és Lovakig, de még anno a MotorShow1 is a támogatóknak köszönhette a létét. Nem egyszerű meghúzni a határvonalat, hogy mi az amit már nem engedsz be egy műsorba, azaz, hogy azt mondod a téged megkereső cégnek: „kösz, de nem kell a pénzed, mert nincs az a pénz, hogy a termékedhez adjam az arcom, a cégem.” Volt jó pár ilyen, amikor kikerekedett szemekkel értetlenül hallgatták, hogy nem kell a pénzük. Sztem azon nagyon kevesek közé tartozott a műsorunk, aki ilyet egyáltalán meg mert csinálni, nemcsak a motoros piacon, hanem unblock a külsős tv gyártók között, az amúgy hulla gagyikat áruló világban. (nem mondok műsorokat, hogy per pill mik élnek meg, na de milyen tartalommal… én inkább elbúcsúztattam a műsort, minthogy lemenjünk kutyába) Amit mondani szeretnék ezzel, az az, hogy nem biztos, hogy minden, ami a műsorban megjelent, az pont az én ízlésemet tükrözte, de nem is találtam annyira elrettentőnek, hogy ha valakinek épp ez kell, akkor az ismerhesse meg és majd eldönti, hogy kell-e neki, vagy sem. Ha a sorok között is tudsz olvasni, azaz a műsorokban arra akarsz rájönni, hogy nekem mi tetszett és mi nem, akkor arra tökéletes volt a saját motorom rendszeres rovata, ahol azt csinálhattam a motorral, amit csak akartam. Amit ebben az irományban látsz, azok közül a saját motoromon egyet sem láttál… sem rendszert, sem utcára használatos slicket, se gyorsváltót (pedig versenyeztem pár évet ezekkel a motorokkal, de mivel utcán is használtam, így nem láttam értelmét). Nem láthattál februárban készült onboard felvételt ezerrel, és még sorolhatnám. A kipufogó rendszerrel kapcsolatban azt érdemes tudni, hogy rengeteg olyan van, amit a gyártó nem ajánl, vagy kifejezetten tiltott az utcai használata, mivel versenypályára való motorokra készítették. A kipufogó dobok témájában nálunk per pill még istenes a helyzet, mivel Európa jó pár országában már a gyári kidörrenőt sem cserélheted le az utcai motorodon, mert tiltják és büntetik. Nem biztos, hogy itt nem kerül bevezetésre pár éven belül ugyanez a szabályozás. Ugyanez előfordulhat a lóerők tekintetében. Akkor mi lesz a körforgással, amikor a max megengedett lóerő 100 lesz? (rettegnek is évek óta a motorimporőrök, mert tudják, hogy bizonyos motortípusoknak akkor itt retesz lesz. Ki vesz 5milláért 1000-es sportmotort, amikor ugyanannyi lovas lesz, mint a 2 gurigával olcsóbb 600-as?) Természetes, hogy bemutattunk Simson tuningot. Az akkori rovat megrendelőjének ez volt a kívánsága. A megcélzott vásárlói réteg a Simson Kupa futamainak indulói voltak. De ettől még, ha egy utcai srác meg akarja tanulni a tuningolás fortélyait, akkor ennél olcsóbban nem tud gyakorolni. (anno a Motorrevüben vagy 10 évig mentek a Tábori tuningok Simsonra, elég részletes műszaki infoval) Ha pontosan értelmeznéd a leírtakat, akkor a minek vegyünk 600-asnál nagyobb motort, ha nem tudjuk kihasználni témája a pályamotorozás. Nem azt írtam, hogy Győr és Tatabánya között nem lehet kihasználni az autópályán a 600-as motort, hanem hogy egy versenypályán nem tudod kihozni belőle, amit az tud. Az utcai vonatkozásra odaírtam, hogy ha kevés utcára a 600-as, akkor ne tuningold, hanem vegyél egy széria 750-est… és így tovább. Amúgy egy motoros műsornak miről kellene szólnia? El kellett volna mennünk az etyeki bornapokra borokat bemutatni, esetleg ültettünk volna fákat egy parkban, vagy mentünk volna pandákat menteni a bambusz dzsungelbe? Naná, hogy a motorozás témáját járjuk körbe. Ha tetszik, ha nem, a motorosokat akkor is az érdekli, hogy mennyi a vége, hogy mennyi a gyorsulása. Mivel az általad említett reptéren készült műsorokban nem csak 1-2 motor adatait mértük meg, hanem egy egész évadnyi motorét, így eléggé jó képet adhattunk arról, hogy mi a normális szintje egy 600-as nakednek, esetleg egy robogónak, vagy épp egy sportmotornak. Az egész műsorfelépítés épp abból a kiindulásból született, hogy a motorosok legyenek tisztában a motorok határaival és ne keressék a lehetetlent, pl a 290-et hasító 600-as naked bike-ot. (tudom, sokan azt mondják, hogy ez csak kitaláció, mert ilyen nincs, de elárulom, hogy ennél még durvább hallucinációk is vannak motoroséknál) Demagóg szöveg tőlem, de nyilván találkoztam sok olyan emberrel az évek alatt, akiknek nem jött be a műsorunk, erre mondja azt a magamfajta eccerü ember, hogy fogod és átkapcsolod a tv-t. Mindenkinek nem lehet megfelelni. Az egy évtizedes működésünk alatt a motoros piacon eladható műsort tudtunk gyártani, a csatorna megfelelőnek ítélte a nézettséget, a nézőktől megkaptuk a visszajelzéseket, amelyek formálták a műsort évről évre. A lehetőség bárkinek adott még ma is, hogy besétáljon egy csatornához és a nulláról (vagy mínuszból) felépítsen egyet, amire úgy gondolja, hogy az a jó. Én is csak egy egyszerű motoros voltam és vagyok, nekem így sikerült. Ahogy anno a műsorban, most is csak azt tudom mondani, hogy minden, amit megveszel, ahogy és amire használod, ahogy motorozol, az a te saját egyedi döntésed! A hülyeségeidet, a hibáidat nem kenheted a tv-re, mert ilyen alapon mindenki megölhetné az anyját, aki megnézett egy zombis horrort. Az, hogy ki mit engedhet meg magának, az egy rohadt téma, mert pl a kereskedőt sem hatja meg, hogy valakinek a fizuja havi 100rongy , de ennek ellenére szeretne egy 4 milliós motort, nem fogják neki emiatt odaadni féláron. Sajnos, vagy nem sajnos, az erősebb kutya motorozik. Amikor meg már megvan a motor, és utána derül ki, hogy mennyit kellene a fenntartásra költeni, ez megint az a téma, hogy ha van pénzed motorra, akkor legyen még sisakra, ruhára, meg benzinre és arra, amit még szeretnél. Kedvenc autószerelőm mondása, amikor a 90-es években a huszonéves BMW autósok nem tudták kifizetni a szervizt: „aki majmot vesz, banánt is vegyen hozzá” Köszönöm, hogy meghallgattak 🙂 🙂

Helmets on -
Engem is betalált egyszer egy ilyen slick-es gyerek…hülyéknek hiába magyaráz az ember. “a mai motorokon – és ez igaz volt 15 éve is! – nem kell kuplungolni felfelé váltáskor” Én sose mertem kipróbálni (csak simsonon:) ) és nem biztatnék mást sem erre. Használt gumit venni “fillérbaszás” és rizikós, de utcai használat mellett a kockára kopással nem lehet mit csinálni sajnos, nem vagyunk egy alpesi ország. „aki majmot vesz, banánt is vegyen hozzá” Ez a sok felsorolt baromság is onnan jön hogy nálunk a motor villantani kell, így amikor olcsó volt a hitel mindenki a legnagyobb, leggyorsabb motort vette, de fenntartani már nem volt se pénz, se szándék, se ismeret. (ismeret: mikor elkezdtem motorozni azt hittem “nem gond ha valamit nem tudok, majd kérdezek a motorosoktól” , aztán kiderült hogy a többségnek fingja nincs semmiről, nem is érdekli, műszaki érdeklődés nulla. Ha nem tudja vagy te jobban tudod, sértődés van vagy terelés. Fórumon lebasznak/egymással ellentétes tanácsok vannak, vagy sötétség. Úgy kellett túrni a netet mindenért…) Drága hobbi ez.

Macko -
Helmets: pedig a felváltás tényleg nem egy nagy ördöngösség. 🙂

Helmets on -
Na de nem is sportmotorom van. Teljesen felesleges lenne ezzel vacakolnom. Na meg pont neked kéne mondani hogy “nem biztonságos”:) hiszen a kikuplungolással ha bármi közbejön félbe tudjuk szakítani a váltást, gyorsan le vagy többet váltani;) Régen alkalmaztak “automatikus tengelykapcsoló-kiemelőt” pár motoron. Az fel- és lefelé is működik, a váltókar egyben kuplungkar is. Ha már…

cipri -
Ha szabad kérnem a T. Szerkesztőséget több Dodort!!! Élmény olvasni a faszit, érződik rajta pontosan tudja miről beszél, szerintem sokat lehet tőle tanulni. A Sopron-Kapuvár videóval meg nem kell savazni (korábban valaki felhozta itt), és nem azért kell rá figyelni mert ilyeneket is csinált, sokkal inkább annak ellenére! Némi idevágó analógia: a kapj el ha tudsz c. film olyasvalakiről szól aki egykoron nagy hamisító volt és rengeteget keresett (lopott) vele. Mostanság elismert biztonsági szakértő, és tanácsokat oszt cégeknek, akik ezek alapján fejleszthetik biztonsági rendszereiket a csalókkal szemben. Nnna, Dodorra valami hasonló megfontolásból figyelek (remélem világos a távoli párhuzam), és hiszek neki. Üdv.

kilajsanyi -
Kicsit frusztrált a cikkíró és ha tudás van mögötte azt ebből a célközönség nem fogja levenni, mert én hiányolom pont az oktatási oldalt. Leírod, hogy miért faszság, miért baromság de a szókimondó, jópofának tűnő szöveg inkább öncélú amire max “jóarc a Dodor” jön meg “még több ilyet”. De amiért írtad annak nem lesz haszna. Nem írsz le tényeket, hogy mit kéne máshogy csinálni és miért?! Ezt azoknak kell írnod akiket el akarsz érni, nem azokat szórakoztatni akik egyetértenek veled és ez szerintem nagy különbség. Az utolsó bekezést remélem nem gondoltad komolyan? Van egy mailboxod és, mint egy öreg, ma már nem rentábilis de orákulum szerű öreg veterántól lehet ott kérdezni ? 😀 De, hogy átmenjek építőbe: Én szívesen látnék egy slick / nem slick összehasonlítást tényszerűen mert ebben pl minden van csak tények nem amit a tapasztalaid alapból megoszthatnál. Vagy a többire is hasonló példákat hozni. A sportkipufogó-rendszerekről sincs igazán jó összefoglaló cikk, főleg szakmai oldalról, ezt sem lenne egy utolsó kitárgyalni. Az áttételvaria vagy a sebességméró órák is megérnének egy külön cikket és ez nem csak a sportmotorosokra vonatkoznának. Miért csal, mit variál az első vagy a hátsó lánckerék a motorok viselkedésén. A tuning matyiknál meg senki nem ismer magára de megint csak a frusztráltságot érzem. Nem vagyok sportmotoros, sosem voltam de kurva jól szól a sportrendszer kompletten és jól is néz ki. Ez egy hobbi bazzeg, mit vársz, susogjön az ezres sportmotor. Ne viccelj már. De itt is ha ez ennyire zavar, akkor írd le, hogy miért jó és miért nem. De ide már nem elég a lőzung. Tények kellenek. Rendszer vs. csak dob, miből , hogyan miért? Vegyen az ember ruhát, kesztyűt, de milyet? Nincs egy ép, összefoglalkó cikk a magyar motoros újságokban, hogy mi miből van, mire jó, mikor érdemes bőrt vagy textil ( külön kamunevek tárháza amivel eladják ezeket a szarokat manapság ) cuccot venni. A protektorok nagyrésze sima szivacs vagy jóesetben habosított szirszar. Odáig jut egy motoros oldal ma, hogy egy cég vagy kereskedő termékét reklámozza de semmiképp sem nevezhető egy átfogó ismeretanyagnak. Maximum amikor megveszi a motoros az bukszaanyagból gyárott poliészter kabátját a CE! protektorokkal amiben gerincvédőként egy 5 mm vastag szivacs van. Egy motoroos újságírónak mindenképpen az iránymutatás, szakmai támogatás a feladata szerintem nem a bulvározás. Ha meg a bulvározás mellett dönt akkor lelke rajta de ne várja el, hogy bárki is a célközönség közül komolyan veszi max szórakoztat. ps. a frusztáltsággal érdemes megkeresni egy pszichológust. Talán a kevés irányodba forduló figyelem a kiváltó oka de semmiképp sem kóros 🙂

Macko -
Kilajsanyi: a végáttételről korábban írt Feri egy anyagot. http://onroad.hu/2014/03/26/attetel-es-dinamika-kapcsolata/ A többi ötletet köszönjük, néhányat megkísérlünk megvalósítani közülük. 🙂

Helmets on -
kilajsanyi Kipurendszer, gázlengések: http://onroad.hu/2010/02/12/mire-jo-hangos-kipufogo/#2 Szerintem minden kérdésedet megválaszolta már valaki, valahol. Csak túrni kell a netet… Persze nem árt felfrissíteni a dolgokat, én se emlékszem már sokszor hogy valamiről mikor és hol olvastam.

Helmets on -
slick gumi: “Manapság nagy divat az utcán megvágott verseny slick gumikkal motorozni. Mi ezt határozottan nem javasoljuk, mivel meglehetősen kicsi az anyagvastagság, amin belül kell maradni. Ha csak egyetlen helyen is túlságosan megközelítjük a karkaszt (szövetet) akkor azon a ponton már el is gyengítettük az abroncsot. Ennek akár már alacsony sebességnél is tragikus következménye lehet. Van itt még valami, ami problémát okozhat a verseny gumik utcai használatánál: a hidegen való tapadás. A slick gumi tapadása kiváló ugyan, de jóval magasabb hőmérsékleten, mint az utcai gumik, vagyis sokkal hosszabb melegítést igényel. Ha a melegítés a vezetési tudás hiánya, forgalmi okok vagy türelmetlenség miatt kimarad, akkor elvárt tapadással nem fog rendelkezni. “

Dodor -
Cipri, köszönöm a dícsérő szavakat 🙂 Kilajsanyi, remélem megadod a pszichiátered számát, az ilyen kommentelőktől, mint te, valóban csak egy szakember segítségével tudok túltenni 🙂 (vicc volt, még mielőtt erről értekeznél ötezer karaktert) Mivel az első mondataidból kitűnik, hogy nem olvastál bele a kommentekbe, azt sem olvastad, amit én írtam, így külön neked megismétlem, hogy ez az írás nem direkt ide született, hanem a privát FB-men található motorosokhoz szóltam, ennél kicsit szókimondóbban, mert ott meg lehet tenni. Ami ide került, az azért van itt, mert régóta jó spanok vagyunk Mackóval, az oldal szerkesztőjével, és megkért, hogy ide kitehesse finomítva az irományt. Ha az állításod szerint “öncélú” lett volna a dolog, akkor se azt nem engedtem volna, hogy ezt ide kitegye, vagy ha igen, akkor ragaszkodtam volna ahhoz, hogy a saját prosztó stílusomat ne cenzúrázza, de mivel neki kellenek a cikkek, akkor nekem meg nem okoz gondot, ha ezzel segítek neki. Nagyon köszönöm, hogy annyit nézel ki belőlem, hogy azért írogatok, hogy páran azt mondják, hogy “jóarc a Dodor” . Szted 12 év motoros tv műsorozás, a legnagyobb hazai újságban pár évig tesztelgetés után ennyi lenne az igényem? 🙂 Nagyon el vagy tévedve 🙂 Főleg, hogy azt hiszed, hogy ha ezt szeretném, akkor ez egy weboldalon akarnám elérni. Én abban a szerencsés helyzetben voltam 2-3 éve, hogy önálló döntést hozhattam arról, hogy mivel akarok foglalkozni az életben a jövőben és az nem a motoros szakma bármilyen ága lett. Van, aki levette ennek a cikknek az ironikus tartalmát, de van olyan is, pl te, aki további részletekre vágyik. Én arra lennék kíváncsi, hogy miért mindig a legarcosabb kommetelők azok, akiknek a képességét meghaladja, hogy a google-ban rákeressenek valamilyen témára, mielőtt elkezdenék beégetni magukat. Kapásból kaptál 2 linket, aminek a megtalálása ezek szerint meghaladta a képességedet 🙂 Akár még normálisan kérdéseket is feltehettél volna, ehelyett elkezdesz engem frusztráltnak titulálni, ill kioktatni, hogy tulajdonképpen hogy is kell cikket írni, meg hogy kell nekem újságíróként viselkedni. Te tényleg azt hiszed, hogy ez így működik, hogy adsz magadnak egy idióta nicket, azzal egy fórumba beugatsz és valóban elvárod, hogy bárki komolyan vegye? 🙂 Nyugi, nem jövök azzal, amivel a lelkibeteg netes újságírók szoktak, hogy “addanevedmegaképed” a kommenthez, mert én egyikre sem vagyok kíváncsi. Valaki arccal és névvel is halál gyökér, van, aki meg nickname-el is tud normálisan kérdezni, vagy felvetni valamit. A tisztán látás végett, csak hogy megnyugodj 🙂 , sajnos, vagy nem sajnos, én már nem tartozom az aktív motoros “újságírók” közé. Amit és ahogy írok, azt azért teszem, mert épp kedvem van hozzá. Ha nincs, akkor nem írok semmiről. Nekem ez pont megfelel 🙂 A témák iránti érdeklődésed amúgy teljesen pozitív! Mivel kicsit árnyékban tapogatózol a hazai motoros újságírásról, csak javasolni tudom, hogy mutasd meg, hogy ezt hogy kell! Úgy kell a motoros piacra most egy belevaló, nagypofájú, megmondó ember, mint egy falat kenyér. Akik most per pill ezzel foglalkoznak, azok szinte 100%-ban külsőznek és hobbiból nyomják… kis kiegészítő kereset miatt a fő melójuk mellett. De ha te látod, hogy milyen infok hiányoznak a motoros weboldalakról, ne habozz, kapd fel a telefonodat és mint mindenki más, aki leír egy cikket, kezdj el információkat gyűjteni, aztán azokat valahol közzétenni. Ezt most mondom neked, hogy bármelyik weboldalhoz bekopogtatsz egy jó cikkel, senki nem fog elküldeni…. igaz, valszleg egy fillért se fogsz érte kapni 🙂 Egyetértek veled, hogy soha nem lehet elég információt adni, mindig újra és újra, egyre részletesebben le kell írni egy csomó mindent, hogy ne legyenek alulinformáltak a motorosok, mint pl te, aki azt hiszi, hogy csak 1 komplett rendszertől lehet jó egy motor hangja, nem csak a végdob cserétől. Sajnos nem tudom neked elmagyarázni, hogy a kipufogó morajlása milyen frekvencián a legkellemesebb. 🙂 Gondolom emiatt már nemcsak frusztrált leszek, hanem egy igazi gyökér is, aki nem hajlandó miattad bemenni a zeneakadémiára, hogy értekezzen a fúvóshangszer szakágvezetővel a levegőáramlás sebességváltozása miatt bekövetkezett hanghatásról, amit amúgy a fülünkkel hallunk, de sajnos nem tudom neked elmagyarázni, hogy a füled belső szerkezete miért hanggá alakítja ezt és miért nem színné és akkor neked egy sportkipuff hang miért hangos, miért nem kék 🙂 🙂 🙂 A basztatásodat félretéve, ebből a bulváros frusztrált fosra érkezett kommentekből kitűnt az utcai/slick gumi kérdés, úgyhogy hű újságíródként már elkezdtem dolgozni egy komolyabb gumis cikken, ami sajnos nem fogja elmagyarázni neked, hogy 15 gumimárka között milyen mikronnyi különbségek vannak, de azt igyekszem kideríteni, hogy a 2 féle gumi közül miért lehet életveszélyes a slick közúti használata. Azért lesz ez a cikk témája, mert ezt csinálom meg szívesen, ehhez van kedvem 🙂 Nem, nem lesz teszt. Nem lesz 10 napra ezért kibérelve a Hungaroring 25mill + áfáért, de még 30db gumigarnitúrát sem fogok elkoptatni, hacsak te nem szponzorálod meg a cikk elkészítését 🙂 A többi téma megírását meghagyom neked 🙂 (de kurva jól legyenek megírva, különben szétfikázom a gecibe!) 🙂

vilmo -
Szétfikázom a gecibe, ez igen.. Macko saját oldaladdal azt csinálsz amit akarsz de nem hinném hogy ez a mocskosszájú proligyerek itt emeli a színvonalat.

Dodor -
Megtaláltad a lényeget srác …

Helmets on -
Szerintem is az ilyen adok-kapokot hagyjátok meg a faszbuknak:) Az onroad-ban az a jó hogy ez nem a sportmotor meg a Totalbike…

Macko -
“Az onroad-ban az a jó hogy ez nem a sportmotor meg a Totalbike…” – ez maradjon is így! 😉 Úgyhogy remélem ezzel el is csitultak a kedélyek…

Dodor -
Ezt majd súgjátok meg a Vilmo nevű buzz@ncsnak is 🙂

Macko -
Oké, de tényleg váltsunk “onroados” stílusra. Hála és köszönet. 🙂

Nitro500 -
Szerintem meg a cikk írója (számomra) stílusosan leírta a hobbi motorosok butaságait. De látom hogy itt is mennek az ellenérvek, meg hogy akkor mi lenne a helyes. Ha ebből a motoros nem jön rá maga hogy mi a helyes meg a normális akkor adja el és vegyen biciklit.

HGA -
Jó az írás, de a sportkipufogó jó az utcára is, legalább meghallják az autósok!!

Előző bejegyzés

Olvasói teszt: Honda VFR750F V4 16V RC 36II

2015. március 27., péntek
Használt motor teszt

Következő bejegyzés

A legállatabb motoros cucc: Icon Variant Thriller teszt

2015. április 02., csütörtök
Bukósisak teszt

Ezeket olvastad már?

Csak a stílusról szól, vagy mást is tud? Yamaha XSR700 teszt

2017. január 17., kedd

A Yamaha modern klasszikusainak sorában az MT-07 alapjain épül fel az XSR700. Vajon csak külsejében tér el a remek csupasztól, vagy másban is?

Elolvasom »
Új motor teszt

Egy súlyos motoros baleset lezárása: igenis létezik hepiend!

2017. január 12., csütörtök

Pont egy éve olvashattatok a súlyos motoros baleset utáni hercehurcáról, ami tönkretette egy ember életét. Azóta a történet hatalmasat fordult! (x)

Elolvasom »
Baleset

Egy igazi sportember bukása: igy adta fel Laller a Dakart

2017. január 06., péntek

Egy ország támogatását élvezve vágott neki Laller a Dakarnak. A harmadik nap elején azonban feladta a versenyt. Most megtudod, miért.

Elolvasom »
Emberi sors

Onroad.hu évadnyitó motorozás: Kiskörút, Nagykörút…

2016. december 29., csütörtök

Lassan hagyományosnak nevezhető módon az újév első napján az Onroad.hu egy garantáltan évadnyitó gurulásra hívja olvasóit. Ezúttal a budapesti körutakra.

Elolvasom »
Meghívó

Hirdetés

 
motoglobe.eu - Ahol a végtelen kalandok kezdődnek

Hirdetés