Premier: leleplezték az új BMW R1200GS-t

Intermot
2012. október 02., kedd - Macko

Nagyon nagy várakozás előzte meg sokak részéről a kölni bemutatót: a hírek szerint messze a bajor standon volt a legnagyobb tömeg. Nézzük, mit kevertek a BMW boszorkánykonyhájában!

Hirdetés

Maradt az asszimetrikus lámpatest, de teljesen megváltozott a belvilágaMost először alkalmaz a BMW Motorrad elektromos gázkart GS-modellen. A gázkarba telepített érzékelő jellé alakítja át, és haladéktalanul megküldi a motorvezérlésnek a motoros által kiadott gyorsítási parancsot. Ennek megfelelően, elektronikusan vezérli a rendszer a fojtószelepeket. Az elektromos gázkar alkalmazásának köszönhetően számottevően javult az adagolhatóság és a gázadási reakció, ráadásul lehetősége nyílik rá a motorosnak, hogy öt menetprogram (extrafelszerelés) közül válassza ki a mindenkori körülményeknek legjobban megfelelőt. Mindezen felül elektronikus tempomat is rendelhető az új GS-hez (extrafelszerelésként).

A műszerfalon a fejlettebb elektronika miatt sokkal nagyobb lett a folyadékkristályos részAnnak érdekében, hogy minél jobban tudjon alkalmazkodni a motoros a mindenkori közlekedési feltételekhez, most első ízben ötféle menetprogramot tartalmazó csomagot választhat az R1200GS-hez gyári extrafelszerelésként: „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro”. Az egyes menetprogramok hatását háromféle elektromosgázkar-jellegmező, azaz három különböző motor-karakterisztika árnyalja. Ez utóbbiakhoz igazodik a külön enduró-hangolással ellátott kipörgésgátló (ASC – Automatic Stability Control) is. Ha rendelkezik a motorkerékpár ezzel az extrával, akkor az öt menetprogrammal összhangban teszi a dolgát a BMW Motorrad ABS, az ASC és – amennyiben van – a félaktív futómű is.

Reméljük, a kalandmotor-jelleg teljes mértékben megmarad az új kerékméretekkel is!Az új BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) félaktív futómű merőben új lehetőségeket tár fel a motoros előtt, ráadásul messzemenően fokozza a biztonságot és javítja a menettulajdonságokat. Előre és hátra telepített rugóútszenzorai segítségével többféle paramétert érzékel, köztük az első és a hátsó kerék függőleges irányú mozgását. Ezek ismeretében, a mindenkori menetállapottól és a motoros vezetési manővereitől függően automatikusan hozzáigazítja a csillapítást az adott körülményekhez. A kivitelezésben elektromos szabályzószelepek vannak segítségére.

 

A második oldalon további technikai érdekességek jönnek. Lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

hk417 -

Ez megint jól odaver a konkurenciának!

Tudjátok,hogy nem vagyok kifejezetten BMW -fan és elég kritikusan állok a márka egyes tipusaihoz,de ez már–szerintem –határozottan dögös és ha csak annyira jó,mint a most futó modell, már nem nagyon van tartani valója egyik konkurensétől sem!


wazabby17 -

 Na, erre vártam! 😀

 

 konkurencia felkötheti a gatyáját!  

 

Remélem új R1200RT is jön ezzel a félig vízes blokkal 😛


XYZ -

Nekem tetszik.Egyedúl a +9kg hízást furcsállom kicsit az elődhöz képest,mivel eddig a GS-ek minden modellváltáskor fogytak.

 


Előző bejegyzés

A motorgyártás legnagyobb sikersorozata

2012. október 01., hétfő
Történelem

Következő bejegyzés

Világjáró kemény legény

2012. október 03., szerda
Teszt: Kawasaki Z1000SX Tourer

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés