Nagyon sokan hiszik azt, hogy a robogó is egy motor, de ez cseppet sem olyan, mint a rovar és a bogár viszonya. A másik hatalmas tévhit, hogy a robogó biztonságosabb, mint a motor. Maradjunk annyiban, hogy nem érdemes velük jaszkarizni, mert jó nagyot lehet esni és akkor a robogó elég csúnyán tud törni. A jó hír, hogy önmagunk összelegózása után gyorsan meg tudjuk szerelni, mert egy átlagos robogó alkatrész beszerzése általában egyszerű, mivel elég sok modell futkározik standardizált cuccokkal.
A motor és a robogó között számos különbség van, ilyen az idomzat és a felépítés is, illetve a két jármű viselkedése az utakon. A robogók többnyire jobban védenek az időjárási viszontagságokkal szemben. Kis kereküknek köszönhetően elég jól lehet velük lavírozni a városban, de nem várható tőlük olyan menetstabilitás, mint egy motortól, különösen nagyobb sebességnél – már ha lehet egy robogó végsebességét olyan nagy sebességnek nevezni.
Belemehetünk itt a szakmázásba, de nyilván az a kényelmesebb, amit te magad annak találsz. Többnyire viszont elmondható, hogy a robogók üléspozíciója komfortosabb, mivel a lábakat szabadabban lehet mozgatni, és nincs szükség váltásra vagy intenzív fékezésre. A motorok üléspozíciója sportosabb, ami jobb vezetési élményt nyújt, különösen a hosszabb távú utazások során. A motorosok általában nagyobb hangsúlyt fektetnek erre az élményre és a teljesítményre, míg a robogósok a praktikumot és a kényelmet helyezik előtérbe.
A motorosok és robogósok közötti konfliktusok másik forrása a biztonság és a védőfelszerelés kérdése. A motorosok általában komolyabb védőfelszerelést viselnek, mint például protektoros nadrágot, kabátot, kesztyűt és bukósisakot. Ezzel szemben a robogósok gyakran lazábban öltöznek, és csak alapvető védőfelszerelést viselnek, ami növeli a sérülés kockázatát egy baleset során.
Vagy inkább ne versenyezzenek, mert teljesen felesleges. A motorok általában nagyobb teljesítményűek és gyorsabbak, mint a robogók. Ez lehetővé teszi a motorosok számára, hogy dinamikusabban közlekedjenek és nagyobb sebességgel haladjanak. A robogók ezzel szemben gyakran kisebb motorral rendelkeznek, ami alacsonyabb végsebességet és lassabb gyorsulást eredményez, de ez bőven elég a városi cirkálásra.
A motorosok és a robogósok közötti ellentétek ellenére mindkét csoport osztozik a kétkerekű járművek iránti szenvedélyben és szabadságérzetben. Az egyéni választást minden esetben az határozza meg, hogy mi a célunk az adott járművel, illetve melyik testhezállóbb számunkra kialakításának köszönhetően.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »