FRISSÍTÉS! A Benelli márka hazai képviseletétől kapott információ szerint néhány héten belül már hazánkban lesz a cikkben szereplő újdonság – így remélhetőleg augusztus első felében tesztmotort is kapunk belőle! Ennek a jó hírnek az ismeretében folytasd a cikket…
Összeszámolni is nehéz, hány éve várjuk a Benelli roppant sikeres A2-es túraenduroi, a TRK 502 és 502 X nagyobb erőforrással szerelt változatait. Megjelent ugye a Leoncino 800 (teszteltük is), sőt a márka gyári kevcsináló videón villantotta meg a TRK 800-ast. Mi meg csak vártunk, vártunk és vártunk – de hiába. Közben jöttek a hírek, hogy igazából 702-es lesz az a 800-as. Most végre biztossá vált: idén a szalonokba kerül az új modell. Az angol képviselet weboldalán ugyanis a megvásárolható motorok között, árral együtt megtaláljuk a TRK 702 és TRK 702 X modelleket is. Így végre biztosan tudjuk, hogy milyenek lesznek.
Nyilván számos ponton egyezik az alapváltozat és az X kivitel – ahogy ezt az 502-eseknél megszokhattuk. Azonosság a márkánál bevált térhálós acélcső váz, valamint a 698 köbcentis soros kéthengeres DOHC erőforrás. Ez utóbbi kerek 70 lóerőt és ugyanannyi newtonméter forgatónyomatékot állít csatasorba – vagyis nincs agyonhúzva. Ebből a szempontból éppen jól illeszkedik a Yamaha CP2-es blokkjához – viszont számos egyéb versenytársa mögött elmarad. Elöl 50 milliméteres teleszkópokat találunk 140 millis rugóutakkal, valamint 320 millis féktárcsákat.
Az alapkivitel elöl-hátul 17-es abroncsokon gördül, míg az X kivitel előre 19-es, és mindkét keréken fűzött ráfokat kapott. Különbözik a hátsó rugóstag: a sima TRK 702 rugóútja 154 milliméter és az előfeszítése mellett a húzófokozati csillapítása is állítható. A 702 X hátsó kereke 17,3 centit mozog, illetve itt még a nyomófokozati csillapítást is testre szabhatjuk. Eltér a fék is: a sima kivitel első tárcsáit 4-4, míg az X-ét 2-2 fékdugattyú szorítja.
A gumikat egységesen a Pirelli szállítja. A TRK 702 120/70 és 160/60 méretű Angel GT-ken gurul ki majd a szalonokból, míg az X kivitel 110/80 és 150/70 Scorpion Rally STR-eket kap. Jelentősen magasabb is a 702 X: az alapkivitel szabad- és ülésmagassága 175 és 790 milliméter, a terepesebb kivitelnél ezek az adatok 205 és 836. A tömeg azonban nem nagyon tér el: a sima TRK 702 215, az X változat pedig 218 kilót nyom menetkészen. A hasznos terhelhetőség pedig becsületes 226 kiló.
Angliában az új Benellik már megrendelhetőek online. Ráadásul a márka által kínált gyári alumínium dobozszett az idei év végéig alapból jár hozzájuk! Az alapárak pedig 6.499.- és 6.899.- fontra rúgnak (regisztráció és forgalomba helyezés nélkül) – ami forintra váltva 2,8-2,9 iletve 3-3,1 millió forint magassága. Nagyon erős mezőnyben kell majd helyt állniuk az új Benelliknek – de ezzel a fegyverrel nem tűnik reménytelennek a küldetés. Sőt!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »