Arab neve Rub’ al Khali, világszerte azonban úgy ismerik, hogy Empty Quarter. Ami annyit tesz, mint Üres Negyed. A hatalmas sivatag az Arab-félsziget déli harmadában terül el, területén négy ország is osztozik: Szaúd-Arábia, Omán, az Egyesült Arab Emírségek és Jemen. Kiterjedése 500×1.000 kilométer, területe 650.000 négyzetkilométer. (A Szaharához persze nem mérhető, hiszen az 9 millió négyzetkilométernyi felszínt foglal el Afrikából…) Teljes területét tiszta homok borítja – lévén ez a Föld egyik legszárazabb része. Az éves csapadék mennyisége általában kevesebb, mint 50 milliméter. A homoktenger felszínét a szél formálja dűnékké, amelyek jellemzően nem kicsik: előfordulnak 250 méter magasak is! Nos, ez a terület adja a 2023-as Dakar Rally záró harmadának helyszínét!
A 10. szakasz gyorsasági része igen rövid volt: mindössze 114 kilométer. Igaz, 510 kilométernyi összekötőt is meg kellett tenni a versenyzőknek, amelynek jelentős része még a gyorsasági előtt volt esedékes. Ebből kifolyólag hajnalok hajnalán indultak útnak a motorosok. A speciálon viszont nem volt nehéz a navigáció, így inkább az döntötte el a sorrendet, ki mennyire érezte otthon magát a puha homokon és a gigantikus dűnéken. A motorral végzett “dűneszörf” ugyanis különös érzéket igényel – de a Dakar Rally mezőnyének jelentős része azért nincs ennek híján. 🙂
Még az előző naphoz kapcsolódik néhány fontos információ. Az első a szomorúbb: Joan Barreda bukás miatt feladta a versenyt. A kórházban sajnos kiderült, hogy a kőkemény spanyol hondás ágyéki kettes csigolyája eltört. Ahogy a kórházban fogalmazott: ő mindent megtett, de sajnos a sivatag nem megbocsájtó. A 9. szakasz másik nagy vesztese Adrien Van Beveren és Mason Klein volt. A 21 éves amerikai rögtön a rajt után bukott és leszakadt a motorjáról a roadbook-tartó tornya. Innentől navigálni sem tudott, így végig szorosan követte a franciát. Annyira, hogy 20 kilométerrel a cél előtt AVB lassított, Mason pedig telibe verte hátulról. Nagy nehezen vergődtek csak célba és bizony mindketten jó negyed órát vesztettek a szerencsétlen eset miatt.
Ross Branch a 8. szakaszon győzött a Hero nyergében, így a 9. napot az élről kezdte. Aminek meg is lett az eredménye: aznap csak a 28. pozícióban futott be. Így tegnap onnan rajtolt – vagyis az élen motorozóktól jócskán lemaradva tolta végig a 114 kilométert. Így csak amikor ő is befutott, akkor derült ki, hogy bizony megint ő volt a leggyorsabb. Vagyis három napból kettőt megnyert! Tőle mindössze 1 perccel lemaradva lett negyedik Kevin Benavides, aki viszont így összetettben az élre állt! A második Skyler Howes és a harmadik Toby Price azonban csak másfél-két perces lemaradással követik – vagyis az eredmény pillanatok alatt változhat!
Gyenes Mani a 10. szakaszról már közzé tette saját szavaival elmesélt élményeit. Nagyon élvezte a napot, ami időeredményén is látszott: a győrzes mögött mindössze 21 perces hátránnyal ért célba a 34. helyen. Ami világosan mutatja, hogy az egész mezőny igen szorosan futott célba. Összetettben a 30. helyen áll.
Sahgmeister Gábor is sikeresen abszolválta a tegnapi versenynapot, hiszen a 93. helyen futott célba. Sajnos már kevesebb, mint száz motoros bír eséllyel a célba érésre: 98 rájder futott be a 10. szakasz végén. Gábor egyébként összetettben is a 93. pozíciót foglalja el. Hajrá fiúk, egyre kevesebb van a célpódiumig!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 16 | ROSS BRANCH | HERO | 1:44:00 | 0:00:00 |
2 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:00:21 | 0:00:00 |
3 | 111 | MICHAEL DOCHERTY | HUSQVARNA | 0:00:30 | 0:00:00 |
4 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:01:00 | 0:00:00 |
5 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:01:22 | 0:00:00 |
6 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:02:43 | 0:00:00 |
7 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:03:05 | 0:00:00 |
8 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:04:04 | 0:00:00 |
9 | 33 | FRANCO CAIMI | HERO | 0:04:07 | 0:00:00 |
10 | 54 | DANIEL JAGER | RIEJU | 0:04:16 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 35:46:06 | 0:03:00 |
2 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:01:29 | 0:01:00 |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:02:10 | 0:01:00 |
4 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:09:52 | 0:00:00 |
5 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:14:58 | 0:02:00 |
6 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:15:38 | 0:04:00 |
7 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:20:42 | 0:00:00 |
8 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:21:44 | 0:00:00 |
9 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:23:40 | 0:04:00 |
10 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:39:49 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »