A Szaúd-Arábia fővárosában töltött versenymentes napot követően a 45. Dakar Rally mezőnye megkezdte a világ legkeményebb terepralijának második “félidejét”. Az átszervezések miatt a szünet ugyan egy nappal későbbre került, így ez a rész kicsit rövidebb lesz az elsőnél – ne de úgy a versenyzők, mint a technikák is fáradnak. A motoros mezőnyben pedig annyira szoros a Dakar trófeájáért vívott harc, hogy a szó szoros értelmében még bármi megtörténhet. A 9. szakaszon ugyan csak annyi történt, hogy az összetett legeleje még szorosabb lett. Számokkal már szinte kifejezhetetlenül szoros…
A 9. speciál 358 kilométeres volt, a Rijád és Haradh közti út megtételéhez pedig még 328 kilométernyi aszfaltos összekötőt is abszolválni kellett a versenyzőknek. Az egyes ellenőrző pontokon most is szinte folyamatosan változott az élen álló pilóta neve. Vezetett Mason Klein, Adrean Van Beveren, Toby Price, Luciano Benavides … A 163 kilométernél esedékes tankolási pontra aztán a KTM-es ausztrál ért be elsőként. Történtek komoly navigációs hibák is: a 120-as kilométer után a hét elsőnek rajtolt versenyző egységesen rossz felé ment, így ők mind vesztettek egy csomó időt. Sajnos azonban volt ennél rosszabb történés is: szinte azonnal a rajt után Joan Barreda bukott, és ezúttal helikopterrel kórházba is kellett szállítani hátfájdalmai miatt. Úgyhogy számára véget ért a 2023-as Dakar Rally.
A gyorsasági második félidejének nagy részében Toby Price motorozott az élen, a cél előtt nem sokkal azonban Kevin Benavides elé keveredett – és ő is ért elsőként célba. Így összetettben a tegnap harmadikként befutó Skyler Howes maradt az első, csakhogy Toby Price még faragott a hátrányából. Ezt emésztgessétek: csaknek 34 óra speciál szakaszokon való száguldás után kettejük között 3 MÁSODPERC a különbség… Persze ez bármelyik nap nagyot változhat, hiszen egy apró navigációs hiba is elég hozzá, hogy boruljon a helyzet.
Gyenes Mani ezúttal nem tett közzé videós beszámolót a napjáról. Annyit írt, hogy a nap nagy része élvezetes dűnéken át vezetett, azonban akadt néhány köves szakasz is. Ezeken ráadásul az elmúlt napok hatalmas esőzései miatt létrejött vízfolyásokon – estenként már-már folyókon – kellett átkelniük, ami komoly odafigyelést igényelt. Néha olyan mélyek voltak a vizek, hogy a motorblokk is beleért. Pedig egy Dakar gép hasmagassága nem annyira csekélyke…
Gyenes Mani a 9. szakaszt a 31. pozícióban zárta, összetettben pedig a 32. helyen áll. Saghmester Gábor tegnap 98. lett, az összes eddigi versenynapot összesítve pedig a 94. a még talpon levő kerek száz motoros között. Innentől pedig igazán kemény napok jönnek, hiszen még három teljes szakaszon kell dűlőre vinni a dolgokat. Ráadásul a 11. és 12. szakasz szervizlehetőség nélküli maraton – ami még érdekesebbé teszi a folytatást!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 3:18:44 | 0:00:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:01:02 | 0:00:00 |
3 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:02:57 | 0:00:00 |
4 | 68 | TOSHA SCHAREINA | KTM | 0:04:53 | 0:00:00 |
5 | 17 | ROMAIN DUMONTIER | HUSQVARNA | 0:06:10 | 0:00:00 |
6 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:06:12 | 0:00:00 |
7 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:07:53 | 0:00:00 |
8 | 53 | TONI MULEC | HUSQVARNA | 0:08:46 | 0:00:00 |
9 | 12 | MARTIN MICHEK | KTM | 0:09:58 | 0:00:00 |
10 | 33 | FRANCO CAIMI | HERO | 0:10:07 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 33:55:57 | 0:01:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:00:03 | 0:01:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:05:09 | 0:03:00 |
4 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:15:40 | 0:00:00 |
5 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:18:24 | 0:02:00 |
6 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:18:42 | 0:04:00 |
7 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:21:35 | 0:00:00 |
8 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:22:47 | 0:00:00 |
9 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:23:47 | 0:04:00 |
10 | 15 | LORENZO SANTOLINO | SHERCO | 0:40:38 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »