Sőt, nem csak perek voltak, hiszen emlékszünk rá, amikor az olasz vámosok az EICMA csarnokaiból elszállították a kínaiak Piaggio MP3 másolatait. Nos, a gyár neve ezúttal (tessék megjegyezni!) Zhejiang Jiajue Motorcycle Manufacturing Co.,Ltd., ami pedig megtetszett nekik (ilyet mi is tudnánk csinálni – gondolhatták), a Honda CBR250R. Mindjárt két típus képeivel jelentek meg: az egyik a ZJMM R12, amásik pedig annak lemeztelenített, vagyis idomzat nélküli változata, a ZJMM N10.
Az idomos változatnak még a műszaki adatai is megjelentek a kínai ChinaMotorWorld oldalon, így a motort alaposan össze tudjuk vetni “az eredetivel” – innen kiderül, hogy csak a formaterv “ihlette-e meg” az alkotókat, vagy úgy általában 3D-s fénymásolóval készültek a “tervek”. (Elnézést kérek a sok idézőjelért, de nehezen találom a szavakat…) Nos, az R12 összes külmérete milliméterre megegyezik a Honda negyedliteres sportmotorjáéval.
Teljesítménye egy egészen kicsivel több, tömege egy egészen kicsivel kevesebb, végsebessége pedig sokkal magasabb: 170 kilométer/órát ad meg a ZJMM. Ezek fényében pedig bennem egyre erősödik az első gondolat: ezeket a motorokat még meg sem építették, csak a számítógépeik monitorján léteznek. Hiszen az R12 bármely részletében annyira hasonlít a CBR250R-re, hogy arra tényleg szavak nem léteznek. Az egyetlen fellelhető különbség a fényszóró két oldalán húzódó led-csík. Semmi több.
Érdemes visszakeresni tesztünkben a Honda műszerfalának képét, és összevetni a ZJMM-ével. Annyira hasonlítanak, hogy ha összekevernénk őket, aligha lenne ember, aki meg tudja különböztetni a kettőt egymástól. A naked változat, az N10 pedig szintén készülhetett egy grafikai program segítségével oly módon, hogy a negyedliteres CBR-t “megszabadították” idomzatától.
Úgyhogy majd ha megjelennek a kínai motorok a vásárokon, személyesen látom őket és érzem azt a jellegzetes “kínai műanyagszagot”, ami csak az ő termékeiket jellemzi, elhiszem hogy léteznek ezek a gépek. Addig a kedves olvasók szíves engedelmével maradnék szkeptikus.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Így elsö látásra azok a ledek nem hinném, hogy teljesítenék a nappali menetfénnyel szemben támasztott követelményeket.
A “kínai müanyagszag” pedig azoknak az oldószereknek köszönhetöek amelyeket itt Európában már rég betiltottak.
Amúgy aki kínait vesz, az meg is érdemli.
A naked első teleszkópja elég furán nézki 🙂
aki kinai szemetet vesz az .megerdemli a sorsat!
Anno tán a Renault volt aki perrel fenyegetőzött, mikor lelopták egy modelljüket. Erre az volt a hivatalos válasz, hogy “akár be is lehet zárni az összes renault szalont Kínában” . Erre ők elhallgattak. Mindazonáltal volt cég aki meg tudta védeni a termékét Kínával szemben. Nem kell megvenni a kínai szemetet!