És akkor a Rieju bemutatta, hogyan kellett volna megcsinálni az új Honda Transalpot. Persze van is bőven honnan merítenie a márkának. A spanyol céget 1934-ben alapították és 1953 óta foglalkoznak motorkerékpárok gyártásával. Ám miután a hetvenes években az enduro/supermoto irányvonalnak kötelezték el magukat, ráadásul jellemzően kisköbcentiben, a most bemutatott Aventura 500 lesz az első szélesebb tömegeknek gyártott motorkerékpárjuk.
Az első mondatban azért a Transalpot ráncigáltam ide – hiszen a legtöbb középméretű túraenduró behelyettesíthető – mert a Rieju első nagymotorja erősen Honda kötődésű. A blokk a Loncintól származik és könnyen felismerhetően ugyanarról van szó, amivel szárnyasék CB500X-e is készül. A teljesítménye 47 lóerő, csúcsnyomatéka 43 Nm.
Fogyasztása pedig legendásan alacsonynak tekinthető. Ez pedig már csak azért is szerepet kap, mert a Rieju Aventura 500 két tankot kapott. Egyet hagyományosan a blokk felett, egyet pedig a segédvázban helyeztek el. A kettő összbefogadóképessége 30 liter, ami azt jelenti, hogy gyári adatokkal számolva a motor hatótávja 950 kilométerre rúg. Az off-roados felhang erősen érezhető: előre 21-es, hátra 18-as felni került, amikre lehet rendes bütykös gumit feszíteni. A haspáncél tisztességes, a kézvédő sem kamu. Az Aventura 500 árát 8.000 euróban határozták meg, ami hozzávetőlegesen a CB500X, vagy a Benelli TRK502 szintje.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »