Kiszorítják az okostelefonok a GPS-t?

Alkalmazás
2012. szeptember 05., szerda - Bara

Az utóbbi években olyan dinamikával fejlődnek az iPhone, az Android és a Nokia térképes alkalmazásai, hogy lassan szükség sem lesz külön navigációra.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

A sétarepülés nem luxus többé

hirdetés

Cimkék: , , ,


Hozzászólások (5 hozzászólás)

lbx -

 Ha ez így van, akkor már csak pár év és lehet, beállok a sorba – ha addigra nem leszek túl öreg ahhoz, hogy megtanuljam használni…


MGP -

Ha menetben vagy motoron akkor már a navi képernyőt sem ajánlott túl sokáig nézegetni.. nem hogy még fotózgass is közben..(épp elég félelmetes nézni mikor valaki szerpentines szakaszon elkezd menetközben fotózni, a motor meg megy arra amerre néz.. a menetfotózás legyen az utas dolga).

De egyébként meg a kétsávos bluetooth-ot szinte minden motoros navi tudja ma is. Ha tehát lekapod a műszerfalról egy fotóra attól még a navi hangja szólhat bluetoot-n vagy akár kábelen a sisakfülesen, ha pedig bejövő hívás van akkor amíg beszélsz addig a képernyőn látod az itinert. A Zumo most is ezt csinálja, szólhat a zene, a navi hangnál vagy a telefonnál lehalkitja.

De lassan össze fognak ezek érni. pl a Sony kiválóDSC kompakt fényképezőjében már kimondottan gyors GPS van.. innentől már csak szoftver kérdése lenne rátenni egy térképfelületet mert a képernyő méret meg van hozzá. A következő generációs kompaktokban ott figyel a WiFi és 3G.. szóval innentől már adott a telefon funkció is. Mindez adott egyben az okostelefonokban csak azokban soha nem lesz olyan lencse mint egy ilyen fényképezőben. De pl ez a wifi a fényképezőben nagyon jó, egy-egy szakasz után mikor egy kávé vagy tankolás szünet van olyan helyet ahol hotspot megy a fotóid szépen feltöltődned a picassaba vagy a dropbox-ba. Idén nyáron egy nayaralásról hazatérve pár fotót le akartam szedni a telefonomról kiderült hogy már napokkal korábban áttöltődtek a dropboxba. Így ekerülhetőek az utazás közben elvesztett fotók.

 


lbx -

 Hát nem tudom, nekem az autós navi érintőképernyője működik a vízálló tokban is – egyenlőre. Az viszont tény, hogy a fényereje kevés, de ha kell, látható.

És mi lesz egy univerzális készülékkel, ha menetben, navigálás közben lőne az ember egy fotót, vagy éppen hívják telefonon, akkor addig “vakon repül”?


glezmen -

 en dolesszog-merot kerestem par honapja, hogy tudjam mennyire karcolok 😀
de aztan egyik sem bizonyult hasznalhatonak, ugyhogy valoszinuleg csinalok egyet magamnak…


MGP -

Többen is próbálkoztak ezzel egy-egy túrán, alapvetően az első probléma a fényerő volt. 

Erős napsütésben, napszemüvegben szinte láthatatlanok. De ez még egy sima autós gps-re is igaz. A Kimondottan motoros gps-ek fényereje jóval nagyobb mint a normál készülékeké.

Második a vízhatlanság.. jellemző a túrán mikor az első esőcseppeknél telo-gps és fényképező beficcen a topcase-be. Akkor innentől nincs navigáció. Régi Garmint láttam mikor egy viharban pont egy esőcsatorna alá tolta be a motort a gazdája és fél órán át pont telibe kapta az özönvíz. Működött.

Persze vannak vízhatlan tokok, de ezzel meg az érintőképernyő van kilőve.

Következő a vízhatlan okostelefon, én egy Active-t használok, de erre ez sem megoldás. A kis képernyő miatt a térképes navigáció kizárva, max ha térkép nélkül a fordulj jobbra-balra ikont hagyod kinn. A GPS kb 3-4 óra alatt leszívja az aksit, ha pedig töltőre rakom menet közben akkor az már megint nem vízhatlan mert a vízzáró töltő csatit ki kell pattintani.

Szóval szerintem erre nem valók. Bicajon egész jók, pár órás kerekezésnél kiváltják a bicókomputert és sokkal több adat kérdezhető vissza ( meg persze a googlin meg tudod nézni hol vagy ha már lementél a térképről)  Na bicós gps programokból aztán tényleg van rengeteg.

Egyébként meg tényleg jó lenne már ha egy gyártó kihozna egy motorosok szánt univerzális kütyüt.. minden adott hozzá évek óta. Egy átlagos csapattúrán ugye egy teló egy fényképező egy gps és egy pmr rádió amit viszünk. Négy készülék négy töltő.. mindezt szépen egybe lehetne gyúrni.


Előző bejegyzés

Az ehető Ducati és társai

2012. szeptember 04., kedd
Ünnep

Következő bejegyzés

Korszakváltás készül a nagy KTM-eknél?

2012. szeptember 06., csütörtök
Újdonság

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt