Szűk két hónapja mutattuk be a Moto Morini két régi-új modelljét, a Scramblert és a Corsarot. A főnixmadarat is megszégyenítő módon feltámadt olasz különlegesség versenytársaihoz mérten kedvező árán felül műszaki tudásával is igyekszik a korábbinál jóval nagyobb piaci részt szerezni magának – hiszen ez a cég fennmaradásához vezető egyetlen lehetséges út. A Moto Morini közzé tette a Corsaro Avio névre keresztelt változat technikai paramétereit.
A Ducati L-motorjaihoz erősen hasonlító V2-es erőforrás (anyakönyvezett nevén Bialberto CostaCorta) 87 fokos hengerszöggel rendelkezik, négy ütemű és természetesen hengerenként négy szelepen végzi anyagcsere-folyamatait. A folyadék-hűtés és a DOHC szelepvezérlés is viszonylag megszokott. A hengerűrtartalom 1’187 köbcentiméter, a gép legnagyobb teljesítménye 88 kW, vagyis 120 lóerő 8’500-nál, csúcsnyomatéka pedig 102 Newtonméter 6’700 percenkénti főtengely-fordulatnál. Az elektronikus üzemanyag-ellátásról a Magnetti Marelli 54 milliméter átmérőjű befecskendezői, az Euro-3 norma teljesítéséről pedig háromutas katalizátor gondoskodik.
A futómű terén is a legmagasabb igényesség jellemzi az Aviot. Elöl 50 milliméter átmérőjű Marzocchi teleszkópok, hátul pedig Sachs központi rugóstag gondoskodik a jó úttartásról. Természetesen mindegyik rugózó elem az összes létező paraméterében testre szabható. A rugóút elöl 129, hátul 130 milliméter. A megállásról elöl két 320 milliméteres tárcsát szorító Brembo 4 dugattyús satuk gondoskodnak, hátul ugyanezt a feladatot egy kétdugós nyereg látja el egy darab 220 milliméter átmérőjű tárcsa segítségével.
A külső méretek: 2’070 milliméter a teljes hossz, a szélesség pedig 810 (tükrök nélkül). A tengelytáv is igen kurta: 1’440 milliméter, amely a 103 milliméteres utánfutással és a 24,5 fokos villaszöggel elég jó kezelhetőséget sejtet. Amihez persze elengedhetetlenül fontos a kellően alacsony tömeg: a 120 lovas masina szárazon 198 kilogrammot nyom a mérlegen. A tapadásról Marchesini hatküllős könnyűfém kerekeken feszülő Pirelli Diablo abroncsok gondoskodnak elöl 120/70ZR17, hátul pedig 180/55ZR17 méretben. Az igazi ínyencek számára fontos lehet még az ülésmagasság, amely 830 milliméter, illetve a Corsaro Avio szabadmagassága: 140 milliméter.
A térhálós acélcső-váz természetesen nagy merevségű anyagokból készült, hogy ne csak a motor gyönyörű megjelenéséhez, hanem kellően merev szerkezetéhez is hozzájáruljon. Különösen az Aviohoz kínált fekete-piros színösszeállításban mutat igen ütősen – szinte vágyat érez az ember, hogy kipróbálhassa ezt a klasszikusan szép csupasz olasz gépet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »