Ennek okán általában még ha illik is egy-egy kategóriába az adott terméke, akkor is bizonyosan egyedi és különleges lesz a megszokotthoz képest. Nincs ez másképpen a cruiser kínálat esetében sem. Itt az America 2013.
Írtam, hogy egyediek a Triumphok. Gondoljunk csak a csodálatos Rocket III-ra, amely nálam azonnal kiverte a biztit, és azóta is csak csodálom annak ellenére, hogy egyébként nem ez a kategória amelytől igazán lázba jövök. De hasonlóan lenyűgözött a Speedmaster is, egyszer a fejembe is vettem, hogy veszek egyet, de aztán másként alakult.
Szóval itt a gyönyörű America. Csupa króm, csupa kellem. A vonalvezetés és a formák maradtak, de javítottak az ergonómián. A kategória egyik legkönnyebb, 250 kilogrammos tömegű gépét még mindig a léghűtéses, DOHC 865 köbcentis, sorkettes, karbisnak látszó, ám természetesen injektoros blokk hajtja, amelynek legnagyobb teljesítménye 61 lóerő, nyomatéka pedig 72 Newtonméter – amely már 3300-as fordulatnál jelentkezik. A hajtás egy ötfokozatú váltón és lánccal közvetítve érkezik meg a hátsó kerékhez. A kerekek egyébként gyönyörű, 12 küllős, elöl 16, hátul 15-ös öntött alumínium darabok, elöl 130, hátul 170 milliméter széles abroncsokkal. Ezeket szimpla tárcsás Nissin fékek kényszerítik megállásra, ha éppen szükséges.
Könnyű, keskeny, acélcső bölcsőváz ad alapot a kis súly megtartásához. A felfüggesztés a Kayabától érkezik, elöl 41 milliméteres felfordított villa 120 milliméteres rugóúttal, hátul dupla, spirálrugós teleszkóp 96 milliméteres rugóúttal és állítható rugó előfeszítéssel gondoskodik a kiváló úttartásról és menetkomfortról. A 690 milliméteres ülésmagasság kellő biztonságot és kényelmet nyújt még a kezdők vagy a kisebb termetű bikerek számára is, nem csoda, hogy oly kedvelt ez a modell.
Továbbra is két színben, feketében és egy gyönyörű fehér-kék összeállításban érhető el a gép. Itthoni 2,8 (fekete) és 2,9 millió forintos (twincolor) ára ugyan nem a legolcsóbbak, de ezért a pénzért egy kifejezetten egyedi és minőségi cruisert ajánl a Triumph, amelyben a stílus szerelmesei egészen biztosan nem fognak csalódni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »