A legszembetűnőbb változás, hogy a Diavel családot is utolérte a V4-es generációváltás. Arra a Granturismora cserélték az 1260-as V2-t az olasz power crusiserben, amit a Panigale vagy a Multistrada modellekben ismerhettünk meg az utóbbi években. Ez azt is jelenti, hogy bár ez alatt a név alatt eddig sem tartoztak a belépőszintű gyenge kétkerekűek táborába a motorok, mégiscsak feljebb került a léc.
Hogy a pontos adatokat nézzük az 1260 159 lóerejével szemben a V4 168 lóból álló ménese áll. A korábbi modell 9.500-nál érte el csúcsteljesítményét, az újat viszont 10.750-ig kell elforgatni. Ugyanakkor a 129 Nm forgatónyomatékkal szemben már „csak” 126 newtonméter áll. Nem kell aggódni, a gumis ismerősöd így is bátran lefoglalja a jövő évi korzikai nyaralást a családnak, ha meglátja, hogy ilyet vettél.
Az olasz mérnökök a blokkcsere mellett egy kicsit az össztömegen is faragtak. Az új V4-es blokkal szerelt Diavel összesen 13 kilogrammal lett könnyebb elődjénél. A menetkész 223 kiló már nem is olyan vészes. Ebből a tizenháromból pedig mindössze nyolcat tesz ki az új erőforrás. Ilyen teljesítményhez már top Brembo dukál, valamint 50mm-es USD első villák. Azonban nem esik szó félaktív Öhlinsekről, amiket várhatóan majd az „S” kivitelnek tartanak meg, akárcsak a Panigale vagy a Multistrada esetében.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Ez, az RC 8C volt az a KTM, amit korábban úgy promóztak, hogy a blokkot leszámítva alig tér el egy Moto2 versenymotortól.
Elolvasom »Egy kicsit igazítottak a nagyrobogó dizájnján, valamint új kijelzővel is gazdagodott a Yamaha XMAX családja.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »