Cikkünk főhőse nagyon hasonlóan néz ki egy Harley-Davidson XR1200-hoz. A nagy különbség, hogy az eredeti amerikai holmi 85 lóerős és 260 kilogrammot nyom a mérlegen, a Bott XR-1 100 lóerejére pedig csupán 170 kilónyi (vélhetően száraz-) tömeg jut.
A magyarázat egyszerű: a spanyolok egy Buell hajtásláncából indultak el (a kerekeket, a fékeket és a felfüggesztéseket szintén megtartották), és e köré hoztak létre egy igen kis tömegű, saját tervezésű és gyártású vázat. Amelynek terén van némi tapasztalatuk, lévén hogy készítettek már gerincet a saját moto2-ben szereplő csapatuk versenygépéhez is.
A motor egyébként egy éve készül, konkrét megrendelésre – Ramón Ballosta egy amerikai street-racer stílust szeretett volna magának, de kicsit ütősebb menetteljesítményekkel. Ehhez a Bottpower műhelyében egy végletekig leegyszerűsített tartóelemet hoztak létre – az ember el sem hiszi, hogy mindössze ennyi a motor váza. Mivel külön üzemanyag-tankot kapott a gép, ez így rendben is van. A rengeteg időre pedig gondolom a méretezések és a tesztelések miatt volt szükségük.
Az első nyolcdugós fék a peremtárcsával együtt az eredeti, 1’125-ös Buellből származik, a főfékhenger és a kuplunghidraulika az ISR-től, a műszerfal a Motogadget-től érkezett, míg a kormányt az Easton szállította. Az első telók eredetiek, a hátsó Öhlins pedig Buell eredetű, mégpedig az 1’125-ös verseny-kittjéből származik.
Az olajhűtőt jópofán eldugták a projektoros lámpákat is magában foglaló karbon rajtszám-tartó mögé. A tökéletes megjelenés érdekében a hátsó segédváz az üléssel és az oldalidomokkal együtt szintén karbonból készült. Persze a rajtszámoknak itt is kialakítottak felragasztási lehetőséget – hiszen ehhez a motorhoz kellenek nagyon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »