A minap, október 14. és 20. között megrendezett Marokkó Rally azért volt különösen érdekes, mert szinte minden Dakar menő, és ami még fontosabb, az idén ebbe a versenyformába visszatérő gyári Honda (HRC) csapat és az ugyan némileg kisebb támogatottságot élvező, de mégis gyárinak számító Yamaha alakulata is megmérettette magát a KTM csúcsmenőivel szemben. Ez azonban még messze nem a teljes felhozatal, hiszen rajthoz állt a BMW tulajdonban lévő Husqvarna is, akik ugyancsak nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint a KTM trónfosztását.
Számos izgalmat tartogatott a hat nap, amelyek nagyon hasonlítottak a Dakar rallyn tapasztalható körülményekhez. A regnáló Dakar győztes KTM-es, francia Cyril Despres navigációs gondokkal küszködött és több szakaszon dobogóra sem állhatott. A sokszoros, ugyancsak Dakar győztes másik KTM-es ász, Marc Coma a harmadik napon sérülés miatt fel kellett adja a rallyt. Ez alatt a HRC Honda gyári alakulata végig szorosan menetelt a KTM-ek nyomában, náluk műszaki probléma tett be az egyébként várakozáson felüli szereplésnek a CRF450 Rally prototípussal.
Legnagyobb gondjuk éppen az üzemanyag-ellátó rendszerrel akadt, amely egy kiemelten fontos része volt a Dakar projektnek, hiszen a Honda egy új, szupertakarékos egységet tervezett, amely egyenlőre még igényel némi reszelgetést a történtek tanúsága szerint. Hiába több szakaszgyőzelem, és a vezérpilóta Helder Rodrigues hősies és csúcs sportszerű magatartása – hiszen a sérült KTM-es Marc Comát egy ideig ő ápolta és őrizte a sivatagban -, a Honda HRC csapatnak még az első ötbe sem sikerült beférnie a végelszámoláskor.
Bár a verseny utáni nyilatkozatok szerint elégedett volt a csapat, Rodrigues azért érezhetően többre készült hiszen azt is elmondta, hogy ha nincs a műszaki problémájuk, simán versenyben lehettek volna a győzelemért, de a második hely garantált lett volna. Ezt egyébként igen szép és kiegyensúlyozott versenyzéssel a Husqvarna szerezte meg Joan Barreda-val a nyeregben. Harmadikként az ugyancsak KTM-es, bár nem gyári géppel versenyző Chaleco Lopez végzett. Negyedik lett a Yamahás Frans Verhoeven, ötödikként pedig ismét egy Husqvarna végzett, Paolo Goncalvessel a nyergében.
Jó és szoros volt a rally, remélhetően a Dakar is az lesz, hiszen a most szerzett tapasztalatok valószínűleg sokat fognak segíteni abban, hogy minden alakulat még megbízhatóbb technikával és tökéletesen felkészült pilótákkal álljon rajthoz Limában, 2013. január 5-én.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »