Az valahol természetes, hogy a vásárlók valamelyest értékelik a saját nemzetükhöz köthető brandeket és azok termékeit. Jól megfigyelhető volt ez akkor is, amikor a Harley-Davidson a Pan Americával szakított az amerikai piacon. De igazából ez köszön vissza akkor is, amikor az olaszok megvásárolnak több, mint 4000 Benelli TRK 502-t fél év alatt. Ez a jelenség a briteket sem kerüli el, érdekes módon ugyanúgy a belépőszintű kategóriában, mint talján testvéreiknél. A britek Triumph Tridentet vesznek. Meg persze GS BMW-t, de az külön kategória.
Az Egyesült Királyságból érkező számokhoz szoktatni kell a szemünket. Ameddig Magyarországon évente 4-5000 rendszámos motort értékesítenek, addig a britek vettek 2200 Hondát. Júniusban. Erre jön rá 1514 Yamaha és 1234 Triumph, persze ez a top3. Valahogy így jön ki, hogy az előrejelzések szerint várhatóan 126.000 új motor lel majd gazdára az év végéig bezárólag. Ennyire picik vagyunk.
Ami érdekes újdonság, hogy az örökös topseller BMW R1250GS Adventure az év hatodik havában visszaszorult a második helyre. Ameddig GS Adventure-ből – tehát az alapkivitel ebben nincs benne – 212 darabot értékesítettek, addig a 660-as Triumph Tridentből 225 talált gazdára. Ezeket a számokat is üti a Yamaha az NMax 125-tel, de azt azért nem számoljuk ide, mert az a közlekedési eszköz – hobbijármű tengelyen inkább az előbbi felé billen. Ebből az egészből pedig mindössze annyi a tanulság, hogy úgy tűnik, a Triumph jól rakta össze a matekot a Tridenttel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »