A BMW-nek kétségtelenül jó húzása volt, amikor felvásárolta az addig hányatott sorsú, szebb napokat is látott , svéd eredetű Husqvarna motorkerékpár gyárat. Azóta nagyon komoly minőségi ugrás és egyre szélesedő modellkínálat jellemzi a márkát. Bátran kijelenthetjük, hogy a Husky még sosem volt ilyen jó színben, mint manapság. Egyre jelennek meg az újabb és újabb típusok, jönnek csőstül az igényes fejlesztések. Legújabb ajánlatuk a BMW G650GS-nek és testvérének, az idén tesztelt Sertao-nak állít erős konkurenciát TR650 Strada és TR650 Terra néven.
Az egyértelműen BMW alapokra fejlesztett modellpáros kissé átdolgozott blokkal kerül a felhasználókhoz. Itt kerek 10 lóerővel tud többet a géeseknél, a nyomatéka viszont kettő egész newtonméterrel kevesebb azokénál. Tehát 58 lóerő 7’250-es forulatnál és 48 Newtonméter 5’750-nél. Létezik egy fojtott verzió is a BMW hasonlóan “butított” teljesítményű erőforrásaival megegyező értékekkel. További kellemes tény, hogy a két Husky kerek tíz kilogrammal könnyebb is propelleres testvéreiknél.
Az utcai Strada modellehez széria a kikapcsolható ABS, míg a kalandozós Terra verzióhoz ez nem jár, azonban itt is rendelhető csekély 70 darab ezresért, ami gyakorlatilag nem pénz ezért az extráért. A Terra verzió természetszerűleg itt is küllős, 21-es kereket kapott előre, míg a Strada öntött 19-es felnin fut. Hátul mindkettő 17-es (a Terra küllős, a Strada öntött) kerekeken futnak, de a terepeshez kérhető a 18-as hátsó méret is igen okosan. A rugóutak kisebbek, 190 milliméter elöl és hátul is. Robosztus acélcső váz ad keretet az új járműveknek és a futóművet is kissé gatyába rázták a mérnökök, amely így már bőven elég ahhoz, hogy különösebb aggodalom nélkül nyúzhassuk úton-útfélen a Huskynkat.
Kapunk még két év teljes körű garanciát is motorunkhoz, amely figyelembe véve az 1,879 millió forintos bruttó kiskereskedelmi árat az alap Terra modellnél (blokkolásgátlóval 1,949 millió forint), míg a BMW G650GS Sertao 2,638 millióról indul. Igaz, utóbbinál már a regadó is bennefoglaltatik az árban, de ez még így is sovány vígasz nézetem szerint: nem kérdés, hogy melyik gép piacképesebb. Mindent figyelembe véve, igen vonzó ajánlatnak tűnik a két Husky, nekünk csak azt kell eldönteni, hogy a mindennapi használat mellett aszfaltbetyárkodni, vagy inkább terepen kalandozni szeretnénk. Akár így akár úgy, valószínűleg nem fogunk csalódni az újdonságokban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
egy helyre folyik be a pénz, úgyhogy mindegy !
Csak van aki nem vesz bmvv-t a hozzá társított managerenduro fíling miatt… 😉
Érdekes, hogy egységesen 190 mm mind a két változat rugóútja, vagyis a G650GS és a Sertao között helyezedik el.
Köszi Zsore és Mackó!
Komolyan elgondolkodnék a Terra-n, ha újból egy tartós és takarékos egyhengeres “kalandgépet” akarnék.
A plusz lóerő, kevesebb súly, átdolgozott futómű egyértelműen vonzóbbá teszi a régi f vagy újabb G650-eseknél.
Baromira kipróbálnám… az tuti.
“Nyilván nem állítható, hiszen azt még a 800-as GS sem tudja,”
Pedig tudja:
“Biztonság 360°-ban“ koncepciója keretében a BMW Motorrad új F 800 GS modelljeit már alapkivitelben a BMW Motorrad legújabb generációs blokkolásgátló (ABS) berendezésével szereli fel. További, a kategóriájukban szintén újdonságnak számító biztonsági felszerelést kínál az extrafelszerelésként rendelhető automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), illetve az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) formájában.”
A Sertao-nál szívderítőbb. Az első futóműről lehet tudni vmit?
Szia!
Szerintem is nagyon jó ajánlat a terra. A futóműről annyit tudok, hogy egy 46-os, fordított villa. Nyilván nem állítható, hiszen azt még a 800-as GS sem tudja, de gondolom bőven elég mindenre, amire egy ilyen gépet használni kíván a gazdája.
Üdv!