Európai szemmel talán furcsának tűnhet, hogy a KTM-nek egy olyan területen kell bizonyítania, ami gyakorlatilag a főprofiljához tartozik. A legkisebb Duke és annak 200 köbös ázsiai változata egy közútra tervezett motor, ami talán racionalizálja azt a problémát, amivel Indiában szembesült a gyártó. Nem is a tág értelemben vett terepképességgel van a baj, annak csupán egy speciális szegmensével, a vízállósággal. A legújabb motorépítési divatnak megfelelő, a blokk alatt elhelyezett kipufogó ugyanis némi bizalmatlanságot szült a motorral szemben.
Persze nem árt tudni, hogy India útjai nem is annyira utak, legalábbis európai értelemben, sok helyen olyan, csak csapásnak nevezhető földsávokon zajlik a közlekedés, amire az európai túraendurósok is csak félve merészkednének. Az ilyen utakat tarkító gödrökben felgyűlő víz pedig számos probléma forrása lehet, hogy a szubtrópusi éghajlat özönvízszerű esőiről és a monszunról már ne is beszéljük. Egy gyártó ilyenkor nem tehet mást, bizonyítja alkalmasságát. Ennek tanúbizonysága a következő videó, amelyben négyféle vizes tesztet abszolválnak a Duke 200-azzal. A 42 centiméteres mélységű próbamedencén először csak áthajt a tesztelő, majd a következőben meg is áll. A következő két teszt már valóban problémásabb lehetne, a masinát teljesen leállítja, majd újraindítja a Bajaj tesztmotorosa, végül az utolsó próba során félóráig állni hagyják a medencében az osztrák-indiai kooperáció eredményeként megszületett masinát.
A jól ismert „jó bornak nem kell cégér” közmondás koporsójába egy újabb szeget ütött a XXI. század.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Ducati 1199 Panigale világhódító körútját járja, a szaksajtó nem véletlenül foglalkozik gyakran ezzel a masinával.
Elolvasom »A Zero Motorcycles vegyes használatú modelljét, a DS típust immáron a rendvédelmi szerveknek átalakítva is piacra dobta.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »
Ezt a gépet nagyon kipróbálnám!!! Ha lesz belőle 350 es is akkor pedig „potencionális vásárló” státuszba lépek. Mondjuk lehet,hogy ez a 200 as is elég lenne,de sajnos nincs lehetőség a próbakörre.