Természetesen közel sincs szó közeli ismerettségről. Kis híján tíz évvel ezelőtt, 2012 májusában volt szerencsém egy rendezvényen együtt szerepelni a Red Bull által támogatott és a BMW F 800 R modellel versenyző – akkor még aktív – motoros akrobatával. Együtt is ebédeltünk, nagyon jót beszélgettünk – ahogy az ilyen nagy sztároknál lenni szokott, meglepően közvetlen, kedves és barátságos volt. Éppen ezért vágott rettenetesen mellbe, amikor ma a BMW Motorrad Romania vezetőjének közösségi oldalán megláttam a halálhíréről szóló bejegyzését. Azon az ominózus bukaresti rendezvényen pont így hármasban ettünk és csacsogtunk… Ráadásul még pontosan annak a fellépésnek a videója ma is megtalálható – így én némileg önző módon ezzel emlékezek meg Chis Pfeiffer stunt világbajnokról.
Élete volt a motorozás. Gyerekkorától művelte, korán letette névjegyét a triál, majd az enduro világában. Mert terepen is több, mint otthonosan mozgott – erre meglehetősen jó bizonyíték az a 2006-os – sajnos igen gyenge minőségű – videó, amelyen a BMW HP2 Erzberg Rodeós vendégszereplésén ő is feltűnik. Terepen a 183 kilométer/óra, vagy a százas tempónál dobált egykerekek és stoppiek is sokat mutatnak tudásából.
Pfeiffer 2015-ben vonult vissza az aktív versenyzéstől és a bemutatókról. Azóta nem sokat tudtunk a világbajnokról. Most hétvégén azonban valóban mellbevágó hír jött róla: 51 évesen saját kezével véget vetett életének. Évek óta tartó depressziója erősebbnek bizonyult nála. Ennél szomorúbban nehéz befejezni egy ilyen csodálatos sportemberi életutat… Nyugodj békében, Bajnok!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Egy rendes, nagy túramotort dob be az európai piacra a CFMoto, a KTM alapokon nyugvó 1250 TR-G-t.
Elolvasom »CL500 néven egy Rebelhez közel álló Honda scrambler érkezhet. Az első felvezető fantáziarajz már megszületett róla Japánban.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »