Jó egy éve indultak az első pletykák a Ducati tulajdonosváltásáról, az olaszokat tavaly a Mercedes gyári tuningcégével, az AMG-vel hozták egy fedél alá. A pletykákra a Ducati siralmas anyagi helyzete, illetve az előző év novemberében bejelentett együttműködés adott alapot. A házasság végül nem jött össze, a kapcsolat kimerült némi marketing légyottban, meg persze az Diavel AMG megalkotásában. A dolog oly annyira nem jött be, hogy a hírek szerint az együttműködés tavaly le is zárult. Persze a helyzet sokat nem javult, s bár az olaszok mintegy 40’000 kétkerekűt értékesítettek világszerte a 2011-es év során, a pénzügyi főkönyv mérlege körülbelül 800 millió eurós hiányt mutat.
Ilyen helyzetben nem csoda, hogy a tulajdonos Investindustrial Holdings tőkeerős vásárlót keres az olasz legendának. Az üzleti magazinokban megjelent 1 milliárd dolláros összeg a motoros sajtóban terjedve aztán felment 1,3 milliárd dollárig, hála az euró-dollár hibás kezelésének. A motoros újságírás már csak ilyen: minden pletyka napvilágot lát (hála az internetnek) ugyanakkor apró részletek elcsúszásával néha egészen furcsán átalakulnak egyes információk mögötti tényleges adatok. A múlt heti hír a Ducati tulajdonosváltásával kapcsolatban az indiaiakat említette. Először a Mahindra, majd a függetlenségét csak néhány hónapja élvező Hero neve merült fel. Amikor elkezdtem visszakeresni az információ eredetét, kiderült, hogy az is csak az indiai üzleti sajtóból származik, nyilván a hazai cégek pozícióját akarták erősíteni. Bár tény, hogy az utóbbi évtizedben számos indiai illetve kínai cég jelent meg az európai gépjárműiparban, azonban a fenti vállalkozások egyelőre nem tudnának mit kezdeni az óriási hiánnyal küzdő olasz motorgyártóval, egylőre túl nagy ugrás volna mindkettőjük számára.
A legújabb pletykák egy sokkal inkább megalapozottabb üzlet lehetőségéről szólnak: a Car magazin szerint az Audi fogja megvásárolni a bolognai céget. Az autós magazin cikke alapján a Ducati tényleges hiánya „mindössze” 200 millió eurós, és a Volkswagen csoporthoz tartozó német gyártó más vásárlási kondíciókat kínált fel. Az Audi nem fizetne egyetlen óriási összeget a Ducatiért, hanem annak adósságainak átvállalása mellett csak mintegy 50-100 millió euróért vásárolná meg Bonomiéktól a márkát. Logikusan ez a pletyka is magyarázható, hiszen az Volkswagen csoport bő egy évtizede felvásárlásokba kezdett, az Audin keresztül 1998-ban megvett egy másik olasz luxusmárkát, a Lamborghinit, s a német cég elnöke, Ferdinand Piëch közismerten rajong a motorozásért.
Persze az, hogy mennyi valóságalapja van a fenti pletykának, egyelőre nem tudható, ez a hír is ugyanúgy lehet egy kacsa, pénzügyi manővereket elősegítő félreinformálás. Mindenesetre a Ducati korunk egyik legendája, érdemes a megmentésre pusztán történelme miatt. Biztos anyagi háttérrel, precíz német irányítás mellett hosszú távon újra sikeres vállalkozás lehet a bolognai cégből.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »