A Motorräd magazin Európa egyik legjelentősebb motoros médiuma, a 110’000-es példányszámban fogyó magazin már önmagában is piacformáló erő. A németek idén immáron tizennegyedik alkalommal rendezték meg az év motorja szavazást, ami a bolognaiak jelentős sikerét hozta. Persze a papírforma bizonyos értelemben nem borult fel egyáltalán, a bajorok ugyanis (írd és mondd) nyolc dobogós helyezést zsebeltek be. Persze számos ponton megkérdőjelezhetők ezek az eredmények, hiszen csak egyetlen „piac” eredményei, a kategóriák összeállítása, illetve a motorok besorolása szokatlan, számos motor pedig annyira új, hogy a szaksajtó képviselői is éppen csak megtehették velük az első próbaköröket. Mindenesetre a 39’084 szavazat kifejezi, hogy mit is gondolnak a németek a motorozásról napjainkban.
Az eredmények a Ducati megkérdőjelezhetetlen győzelmét mutatják. Ugyan a bolognaiak piaci részesedése nem túl nagy, azonban három utolsó modelljük aranyérmet kapott ezen a versenyen. A 1199 Panigale a szavazatok 41,2 százalékát gyűjtötte be kategóriájában, ez 20 százalékponttal több, mint a második helyezett BMW S1000RR eredménye. A két éve piacon lévő Multistrada 1200 23,9 százalékos eredménye szintén kimagasló a mindenesek körében, a BMW K1300S 10 százalékponttal lemaradva követi az olasz masinát. A leginkább népszerű a csupasz motorok kategóriája volt, itt a szavazatok 9,7 százaléka elegendő volt, hogy a Diaval a trónra üljön. Ugyan a Hypermotard 1100 EVO SP 11 százalékos eredménye csak mintegy fele az etalon BMW R1200GS-ének, azonban az enduró/supermoto kategória második helyezése sem lebecsülendő. A bolognaiak megnyerték továbbá a legjobb sportmotor-gyártó címet is a szavazatok 77 százalékával, valamint a Good Look kategóriában is brillíroztak stílusukkal és formatervükkel. Összességében az olaszok a legkedveltebb gyártó címet is kiérdemelték, az 52 százalékos számított eredmény a BMW illetve a Triumph elé helyezte a Ducatit.
Olasz győzelem ide vagy oda, a BMW sem tekinthető vesztesnek, hiszen a Husqvarna Nudával együtt összesen nyolc motorjuk került dobogóra, no meg persze a bajorok hozták a szokásos kategóriákat. A márka iránti elfogultság nélkül kijelenthetem, hogy a túramotorok között megszerzett első (K1600GT/GTL) illetve második (R1200RT) helyezés teljes mértékben megérdemelt, de az R1200GS győzelme sem lehet különösebben vita tárgya. A csupasz R1200R dobogós helyezése sem a véletlen műve, és persze a C600Sport/650 GT befutása is várható volt.
Az eredmények a Motorrad magazin honlapján tekinthetők meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »