Még a 2011-es Tokyo Motor Show alkalmából mutatták be, akkor azonban belpiacos motorként. A legnagyobb japán gyártó most publikálta a hírt: Európába is megérkezik az ígéretes újdonság.
A motor a CBR250R sportgépen alapszik, legalábbis annyiban, hogy a blokkja szerkezetileg ugyanaz a 249 köbcentiméteres egyhengeres lesz. A 2012-es modellévre jegyzett gép a CRF230L közvetlen utódja, azonban nem léghűtéses SOHC erőforrás hajtja, hanem üzemanyag befecskendezéses, folyadékhűtésű DOHC. A gyári sajtóanyag szerint a teljesítmény “elegendő”, szakértők 22 lóerőre valószínűsítik.
A futómű sem az igénytelen fajtából való: fordított első teleszkópok és Pro-Link hátsó felfüggesztés jellemzik, utóbbi ráadásul alumínium lengővillával. A váz acélcsövekből készül, egyebekben a kategóriában megszokott megoldásokat alkalmazza a gyár: a műszerfal például multifunkciós digitális rendszerű.
A tervek szerint igazi kettős felhasználású bringa lesz a CRF250L: alkalmas a mindennapi városi lóti-futira és a hétvégi tereptúrázásra is. A legérdekesebb azonban a gyár azon ígérete, amely szerint “a motorkerékpár kimagasló ár-érték arányával és alacsony üzemeltetési költségével kategóriájában valódi értéket teremt”. Ígéretes! (Persze a puding próbája az evés: meglátjuk, mit tud majd a már kipróbált Yamaha WR250R ellenében.)
Az alábbi videón pedig mozgás közben is megcsodálhatjuk a CRF250L részleteit:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »