Amennyiben felületesen nézzük, azt is hihetnénk, hogy valmailyen előre megírt forgatókönyv szerint zajlik a Dakar Rally. A 7. szakaszon az addigi éllovas motoros, Sam Sunderland ugye csúnyán elrontotta a navigációt. Ezáltal pedig komoly időveszteséget szenvedett és visszacsúszott az összetett negyedik helyre. Ez után a célban egészen lazán azt nyilatkozta, hogy nem kell ezen izgulni, ma neki nem adta ki, legközelebb meg majd másnak nem fogja. Ezt követően pedig olyan ellentmondást nem tűrően nyerte meg a tegnapi napot, hogy nem valamelyest ledolgozott a hátrányából, hanem azonnal visszaugrott az első helyre.
Persze tegyük hozzá, hogy összeesküvés elméletek helyett sokkal hasznosabb átlátni a történteket. A Dakar egyik leghosszabb napja Al Dawadimiből vezetett Wadi Al Dawasirba. A teljes táv 830 kilométer volt, amelyből 395-öt tett ki a gyorsasági. Ennek megfelelően a motorosok hajnali 4:45-kor megkezdték az első összekötő szakaszt, hogy világosban már a hatalmas dűnéken át vezető gyorsaságit indíthassák. A 7. etapot elrontó Sunderland pedig előző napi eredményének megfelelően a 28. helyen kezdett.
Ami itt óriási előny. Hiszen halad előtte 27 motor, amelyeknek a nyomait ő bizony tökéletesen tudja olvasni. Látja, mikor fordulnak meg, hogy “tétováznak”, és azt is, hol jönnek esetleg már visszafelé. Ő pedig ezt az információt az itiner rajzai mellé rakva hatalmas helyzeti előnyben van! Ezt kegyetlenül ki is használta: az első ellenőrző ponttól a célba futásig atomstabilan a leggyorsabb volt. Így akkora fölénnyel nyerte a Dakar tegnapi napját, hogy tényszerűen vissza is vette az összetett első helyet.
Az angol tereprali világbajnok mögött egész nap nagyon erősen motorozott Joan Barreda és Pablo Quintanilla, a gyári Honda két aduásza. Ugyan már több helyen megerősítették, hogy Barreda valóban kettétört kulcscsonttal versenyez, de ezt én még mindig képtelen vagyok elhinni. Azzal a fájdalommal és főleg nem kontrollálható vállövi mechanikával egyszerűen képtelenségnek tűnik az, amit csinál. Egészen az utolsó előtti ellenőrző pontig ugyanis a 2. és a 4. helyek között száguldott. A legvégén vesztett időt, így visszacsúszott a napi 11. helyre. De akkor is: ezt hogy???
A győztes GasGas mögött két Honda (Quintanilla és Brabec) között végzett a legjobb KTM (Matthias Walkner). Összetettben így Sunderland után Walkner következik, majd jön az egy nappal korábban még vezető Adrien Van Beveren. Akinek tegnap a roadbook technikájával voltak gondjai, ezért is veszített viszonylag sok időt. Na de a meccs megy tovább, a maival együtt van még négy nap – az alatt meg még mindig sok minden történhet. Sőt, fog is történni! 🙂
Gyenes Maninak kissé bőr- és húshiányos lett a bal tenyere. Már péntek óta kínlódik vele, de mostanra vált olyan állapotúvá, hogy alig tudja megfogni a kormányt. Az pedig ebben a műfajban nem igazán nagy előny… Ezzel együtt leküzdötte a 8. szakaszt is. Összesített lista szerint a 45. pozícióban futott be, míg az Original by Motul értékelésében 5. lett. Összetettben pedig a 41. és az 5. helyeket foglalja el. Ami közelében sincs a saját céljainak, de most már csak a célba futásra koncentrál.
Saghmeister Gábor szépen, folyamatosan és kiegyensúlyozottan megy továbbra is. A Dakar 7. szakaszán a 123. pozíciót szerezte meg, összetettben pedig a 113. És még mindig 130 motoros van versenyben! Hajrá Mani, hajrá Gábor!!!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 3:48:02 | 0:00:00 |
2 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:02:53 | 0:00:00 |
3 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:04:11 | 0:00:00 |
4 | 2 | R. BRABEC | HONDA | 0:06:44 | 0:00:00 |
5 | 43 | M. KLEIN | KTM | 0:08:08 | 0:00:00 |
6 | 18 | T. PRICE | KTM | 0:08:39 | 0:00:00 |
7 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:09:32 | 0:00:00 |
8 | 27 | J. RODRIGUES | HERO | 0:09:58 | 0:00:00 |
9 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:10:21 | 0:00:00 |
10 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:11:43 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 27:38:42 | 0:00:00 |
2 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:03:45 | 0:00:00 |
3 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:04:43 | 0:00:00 |
4 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:05:30 | 0:00:00 |
5 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:14:38 | 0:01:00 |
6 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:14:47 | 0:00:00 |
7 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:21:09 | 0:00:00 |
8 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:26:51 | 0:00:00 |
9 | 18 | T. PRICE | KTM | 0:32:30 | 0:06:00 |
10 | 43 | M. KLEIN | KTM | 0:35:26 | 0:00:00 |
Forrás: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »