Az elektromos motorok versenye, a TTX GP alig néhány éve indult hódító útjára. Napjainkra teljesítményben már alig maradnak el ezek a gépek benzines testvéreiktől, sőt akár jobbak is lehetnek náluk. A történet hasonlóan zajlik ahhoz, amikor bő száz éve a robbanómotorok kezdtek elterjedni: egyre több ország és gyártó vág bele a versenyzésbe, hogy azon keresztül nevet szerezve vethesse meg lábát a piacokon széria gyártmányaival. Az elektromos versenygépek főleg a tengerentúlról érkeztek az első versenyekre, mostanra azonban már csaknem valamennyi európai ország képviselteti magát a viadalokon.
A francia HKER társaság a 2012-es versenyekre készül még fejlesztési fázisban levő, Luciole nevű masinájával. Ebben a ránézésre is versenyre tervezett gépben egy kefe nélküli villanymotor gondoskodik a hajtásról. A legnagyobb teljesítmény mindössze 25 kilowatt, a gép 145 kilós versenytömeggel rendelkezik (kenő- és üzemanyag ugye nem kell neki), a hatsebességes váltó legmagasabb fokozatában végsebessége 140 kilométer/óra. Persze a lényeg úgyis a nyomaték, amely olyan emlékezetessé tette számomra például a Vectrix VX1 tesztelését is. Ezek a számok egyelőre kevesek a legjobb riválisok legyőzéséhez, de a sorozatba történő belépéshez és a második vonalban való éles teszteléshez elegendőek.
Mivel a jövő évi világbajnokságon már spanyol, olasz, francia, német és skandináv versenygépek is lesznek, minden bizonnyal igen érdekes futamokat láthatunk majd.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »