A BMW már készített olyan járművet, amely egy biztonsági cellával védte meg bukás esetén a vezetőt: ez volt a C1-es robogó, amely finoman fogalmazva mérsékelt sikert aratott. Hogy ebben mekkora szerepe volt a magasabbra kerülő súlypont miatti nehezebb vezethetőségnek (hozzá kell tennem: soha nem vezettem még C1-est, sem BMW-ben sem Citroenben), azt nem tudom. Mindenesetre talán innen, talán valamilyen egyéb hagymázas álomból meríthette ötletét az amerikai feltaláló, aki már tavaly szabadalmat adott be a motorosok biztonsági problémáit megoldó ketrecére.
A szerkezetet a motor vázához rögzítené, az egyedileg hajlított cső-alkalmatosságot pedig szükség esetén akár áttetsző plexilapokkal burkolná is, ezzel még az időjárás viszontagságaitól is megvédve a motor vezetőjét és utasát. Az abszolút biztonságról persze csak úgy tud gondoskodni, ha megakadályozza, hogy a fedélzeten tartózkodó személyek egy balesetben kiessenek a ketrecből (vagy akár nekicsapódjanak a csöveknek). Ezért biztonsági hevederekkel rögzíti a pilótát (és gondolom az utast is) a külső szerkezethez, illetve az üléshez is. Mit ne mondjak, a BMW normál biztonsági öves megoldása valahogy szimpatikusabb volt…
Természetesen nem egyetlen típusban gondolkodott a nagy formátumú ötletgazda: a rendszert kidolgozta robogóra, sőt quadra is, mint az a szabadalmi okiratban levő további rajzokból kiderül. Néhány apróság azért még felmerült bennem. Egyrészt a motorra való felülés procedúrája (bemászni a ketrecbe és a teljes övrendszert magunkra szerelni), másrészt a cucc motorozhatósága úgy egyáltalán. Ja, és még egy dolog: miért nem önmagát zárta inkább ketrecbe ez a kedves ember, miért minket akar? (Más jellegű ketrecre gondolok természetesen…)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na, ezt a ketreces megoldást azért már feltalálták. Úgy hívják, hogy személygépkocsi…
Azért nem mondom, tényleg be kéne zárni az illetőt és jó messze eldobni a kulcsot…
Ha ezt kötelzővé teszik, abbahagyom a motorozást………….
1. A motor nem autó.
2. A ketrec nem működik azon nagyszámú esetben, amikor a vezető külön esik a motorkerékpártól, ezáltal kisebb sérülést szenved, mintha azon maradt volna.
3. Ahhoz, hogy a ketrec működjön, olyan kialakításúnak kell lennie, mint egy autóé (gyűrődési zónákkal stb.) , ezzel visszajutottunk az 1. pontba.
4. A “tervező” szerintem életében nem motorozott
Oda a szabadság , ketrecbe leszünk zárva! A viccet félretéve, ez egy elvétélt ötletelés. Az előttem szólókhoz csatlakoznék: mindig olyanok okoskodnak egy-egy témakörön belül, akik nem értenek hozzá, sohasem próbálták, és nem szeretnék, de a mi érdekünkben, segíteni akarnak. Szánalmas.
ez az elmebeteg valahogy kimászott a ketrecéből
Nem lesz ebből semmi, ez csak egy ötlet szabadalmi levédése lehet.
Mint amikor Egely György bemegy a hivatalba és levédeti a hülyeségeit…megteheti de nem kell hogy működjön, bizonyítva legyen stb…gondolom több ezer ilyen beadvány van az USA-ban is…
Mit mond doktor úr, elmehetek?
Nem! Elmebeteg!!
De valószínűbb, hogy ennek a “lángelmének” sok egyéb baromsága bent van a szabadalmi hivatalban. Ezek arra jók, hogy ha kikerül valami a piacra, amivel kapcsolatban felmerülhet a szabadalmának a megsértése, akkor csinos kis perekkel lehet operálni, munka nélkül szerzett kicsi pénz reményében.
Innen nézve már nem is annyira hülye…. :-)))