A TMAX a Yamaha egyik sikermodellje volt az elmúlt években, a sportos megjelenésű masina divatot teremtett, kategóriájának legnépszerűbb tagja lett. A 2008-as modellfrissítés után itt a harmadik generáció, a 2012-es modellévre megújult külsővel és tartalommal csábítja rajongóit.
A masina vonalvezetése nem változott, de ezzel együtt a formavilág jelentősen eltér. A még agresszívebb megjelenés jegyében például az R sorozatot idéző hátsó lámpatest került a sportrobogóra. Hogy szebb lett-e, döntse el mindenki maga. A megújult külső alatt a műszaki tartalom is változott. A kategóriájában ritka aluváz tömegét csökkentették a mérnökök, az új, ötküllős kerekek tehetetlensége is kisebb. A hengerűrtartalom 530 köbcentiméterre nőtt, a fejlesztésben az elsődleges cél a jobb nyomatékleadás elérése volt. A véghajtás átalakult, a második generáción található lengőkarba integrált kettős láncot fogasszíjra cserélték az iwataiak. Szíjfeszítő kerék helyett azonban a lánchajtásnál elterjedt, manuális állíthatóságot kapott a gép – kérdés, hogy hoszzú távon ez mennyire lesz szimpatikus a technika iránt kevésbé vonzódó urbánus vásárlóközönségnek. A szélvédő plexi két pozícióba állítható. Az új lámpák és műszerek mellett lényegesebb, hogy a hátsó féktárcsa mérete is megnőtt: az új modellen 282 milliméteres ez az alkatrész.
Összességében elmondható, hogy a vonzó jelenlegi változatot finomították tovább a hangvillások. Kérdés, különös tekintettel a BMW kategóriában várható konkurens modelljére, hogy ez elegendő lesz-e pozíciójuk megtartásához.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Bármikor elfogadnék egy ilyet!
Elfogadnám.Szép és praktikus.
“Szíjfeszítő kerék helyett azonban a lánchajtásnál elterjedt, manuális állíthatóságot kapott a gép”
Ezt azért kihagytam volna a Yamaha helyében.