Nem mai gyerkőc a Suzuki 650-es V2-es motorblokkja. Még az előző évezredben, 1999-ben mutatkozott be, vált széleskörűen ismertté és egyúttal népszerűvé a golyóálló kéthengeres. Majd pályafutását a V-Stromokban is folytatta és az eredmény az, hogy még mindig itt van velünk ez a pörgős kis japán mókagenerátor. A ciklusa végét azonban el fogja érni. Nem tudjuk mikor, hiszen az utódja, egy 700-as soros kéthengeres évek óta készül, így legutóbb azt gondoltuk, hogy az Euro5-höz már biztos nem reszelik hozzá. Aztán mégis.
Egészen pontosan 2013 óta kerül újra és újra elő a 700-as sorkettes Suzuki blokk terve. Turbós, 600-as SOHC-ként kezdte pályafutását, mára pedig már elérte a 700 köbcenti körüli hengerűrtartalmat, a vezérlése DOHC lett, a turbó pedig lekerült róla.
Azaz nem kapkodják el. Cserébe pedig azt is várjuk tőle, hogy a legszebb hamamacui hagyományoknak megfelelően a tisztességesen szervizelt példányok élettartama valahol az örök élet magasságában realizálódjon. A soros kéthengeres elrendezésnek van néhány előnye a V2-vel szemben. A gyártó szempontjából az olcsóbb előállítás, a V-Stromosok szempontjából a tovább emelt hasmagasság és a határozottabb off-road képesség jelentheti az előrelépést. Apró, mégis biztató érdekesség, hogy a szabadalmi tervrajzok szerint az airbox az ülés alá kerülne, így nem kellene levenni a tankot egy egyszerű légszűrő cseréhez. Nocsak!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »