Nézem a dátumot: nem április. Nézem újra, de még mindig nem az, sőt még csak nem is elseje. Mégiscsak azt tudom kérdezni, hogy ez mégis mi? Pedig igaznak tűnik. A francia Le Repaire Des Motards beszámolója szerint a BMW az 1800 köbcentis bokszer cruiserük A2-es jogosítvánnyal vezethető változatát fogja bemutatni októberben. Egyfelől miért is ne? Másfelől mégis miért?
Az ötlet adja önmagát annak sajátos módján. A nálunk is tesztelt R18 eredetileg 91 lóerő. Azaz a törvényi szabályozás értelmében – aminek értelmében legfeljebb kétszer akkora eredeti teljesítményű motor fojtható vissza A2-re – tehát minden kritériumnak megfelel. Ugyanis súly/lóerő arányában is csupán arra tér ki a szabályozás, hogy az a 0,2 kg/kW-ot nem haladhatja meg. Az ellenkező irányra nem sokan gondoltak. A 3000-es fordulaton érkező 158 newtonméter forgatónyomatékról sem eshet szó.
A jelenlegi információk szerint tehát az 1802 köbcentis bokszer 4.750 helyett 4.250-es fordulaton érné el a legnagyobb teljesítményét. Ami ebben az esetben nem 91, hanem 48 lóerő lenne. De nem csak a brutális forgatónyomtékról nem esik szó itt, hanem 345 kilogrammnyi menetkész tömegről sem. Amit egyfelől egészen biztosan nem fog különösebben veszélyesen mozgatni a visszafogott teljesítmény, másfelől a kezeléséhez – a kistempós lavírozáshoz vagy akár a fékezéshez – nem árthat némi rutin.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »