A motoros világban a pletykák furcsán működnek, a legtöbb ilyen információ bár bulvárosan hat, de nagyrészt igaznak bizonyulnak. Alig néhány napja számoltunk be a Suzuki V-Strom megújulásáról szóló szóbeszédről, és a hivatalos oldalakon látható ízelítő alapján kijelenthető: a hír igaz. A Triumph Tiger kampánya óta kissé kritikus szemmel tekintek az ilyen hírverésekre – az elnyújtott előzetesek nagyon könnyen unalmassá tudnak válni. A teljesség kedvéért persze hozzá kell tennünk, a Triumphnak bejött az előzetes marketing, a Tiger 800 saját hazájában az évtized piacilag legsikeresebb modellje, az év első négy hónapjában több mint 800 darabot értékesítettek az angolok. Pontosan ez a modell, a Tiger 800, az általa jelentett trend, valamint a hivatalos oldalak több alapot is szolgáltatnak a találgatásra.
Először is kijelenthető, hogy az új motor egy világpremier keretében kerül bemutatásra, a nagyobb európai országok mellett az egyesült államokbeli hivatalos oldalon is látható a modell teasere. Az egységes kedvcsináló szerint a Suzuki komolyan veszi a masina kalandmotor besorolását, elképzelhető, hogy az új modell terepképesebb lesz elődjénél. A közvetlen konkurenciát jelentő masinák számbavételével (BMW F800GS, Triumph Tiger 800, Honda Transalp) a találgatások átterjedtek az új gép hengerűrtartalmára. Ha csak az aszfaltra gyártott gépeket nézzük, manapság a középkategóriás motorok 750-800 köbcentiméteresek, de az endúrók is a 7-800-as térfogattartományba esnek. Ugyan Európában már évek óta nem kapható az 1000-es változat (az Euro 3-as normák miatt nem forgalmazták tovább öreg kontinensünkön), de mindenféleképpen racionálisnak nevezhető egyetlen, megfelelően méretezett modell gyártása, amelyet a világ számos országában tudnak értékesíteni. A stilizált rajzok alapján egyelőre sok minden nem mondható el a gépről, bár a vázat és a fejidomot bemutató képek árulkodók…
Akárhogy is, a hivatalos oldalakon megjelentek szerint június 11-én több információval fogunk rendelkezni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
2004 óta motorozok. 2004 óta 650-es VStrom-om van. Volt egy kényszerű csere VStrom-ról VStromra, miután egy elmebeteg R1-es pilóta kiütötte alólam az elsőt. Néhány év alatt kialakult bennem az igény, hogy jól esne, ha a motorom egy kicsit erősebb lenne, egy kicsit jobb fékekkel. Persze mindemelett tartsa ne legyen drágább a mostaninál. Na ezt várom el kb az új VStromtól 🙂
Nem nagyon vagyok képben a Suzuki jelenlegi motorpalettájával. Van olyan blokkjuk ami esélyes és értelmes választás lehetne a beépítésre ?
Öööö – miért kell csak a jelenlegiben gondolkodni? A V2 literteljesítménye egyébként sem egetverő, azt nagyobb értemle van 800-ig furni, mint a sornégyeket (najó, 600 sornégyből meg a nyomaték hiányzik).
Ha az új modell is piacon marad annyi ideig, mint a régi, simán kitermel egy teljesen új fejlesztésű, csak ebben a típusban használt blokkot is.
Nem kötözködök, érdeklődök.
A Tiéd mennyit eszik (milyen tempóval, terheléssel…), mekkora a tankja? Haverom 1000-es SV-je jó étvágyú és kicsi a tank.
A “nagy” Storm fejlesztett blokkja szerintem jó lenne.
Sajna nem egy “tankbavisszatermelős” darab. Jellemzően 6-7 között, úgy hogy nem bántom, nyugodt túratempóval közlekedem. Értelemszerűen kint a kevesebb, bent a városban (Pest) pedig a több. Egyébiránt ebből a szempontból (is) jobb választás a “kistesó”. Mondjuk az tény, hogy 2 emberrel+csomag sem vette észre az emelkedőket és érdekes módon akkor sem ment feljebb a fogyi.
Lemaradt. A tank 22 literes.
Szerintem az biztosan nem lesz, hiszen akkor azt már megléphették volna és nem kellett volna “kivonni” a forgalmazásból a gépet. Inkább előfordulhat, hogy egy már létező, a szükséges paramétereknek megfelő blokkot tesznek bele. Ez a megoldás ráadásul költséghatékonyabb is lenne, ami manapság fontos szempont. Ezért kérdeztem a tájékozottabbaktól, hogy van e ilyen a “polcon” ?
Nincs a polcon semmi más bevethető a suzukinál.Amúgy az említett blokkon is reszelni kéne mert már nem felel meg a követelményeknek,
Új blokkot jelen gazdasági helyzetben a suzuki nem fejlesztett szerintem.De majd kiderűl mit alkottak.
800-ra felfúrt V2-es? Az jól hangzik 🙂
Tetess bele egy powercommandert. Ilyen benzinárak mellett kb. 10000 km alatt visszahozza az árát, 15e alatt meg a mérés költsége is visszajön. Meg lesz a feneked alatt egy jobban reagáló élvezetesebb, takarékosabb vas.
Jövő héten viszem a gépet a szerelőmhöz és mint kiderült a GiPro fokozatkijelzőmben is van valami beállítási lehetőség amitől javulhat a moci használhatósága.
Egy egyszerű fokozatkijelző erre nem képes.
Nyílván nem olyan komoly beavatkozást csinál mint egy PowerCommander, de állítólag észrevehető a javulás. Ki fog derülni. Ez már megvan csak be kell élesíteni rajta ezt a funkciót. Ha nem jön be, nem történt semmi. Kikapcs és kész.
Erősebb lesz, ami jó.
A fékkel biztos csinálnak valamit, ami szintén jó.
Az első futóművön gondolom hangolni fognak, de damping-rod type konstrukció megmarad sajnos, ebben majdnem biztos vagyok.
Bár nagyon szeretném, de szinte kizártnak érzem, hogy előre 17-es kereket tennének. Ennek a motornak nagyon jól jönne szerintem, a felhasználók zöme sokkal többet profitálna a kiskerék előnyeiből, mint amennyit veszt vele.
Nagyon kíváncsi vagyok.
Június 13 van, hol vannak a fejlemények?! :)
Szombaton első dolgom volt a neten, elhiheted. Áttolták jún15-re. Egyelőre…
Ma van jún15, megnéztem: gyere vissza 22-én…
Gyanítom, hogy tényleg csak a hónap végén lesz ebből valami, ahogy az eredeti hír szólt…
Épp szólni akartam, hogy 15.-e van.
i783.photobucket.com/albums/yy113/biccymonster/MOTO-STROM.jpg
Az alábbi kép (link) photoshop.
Na majd 22.-én………
Az egy régebbi Stelvio, NTX, ha jól látom.
Mindenesetre szerintem a 22. is csak egy újabb teaser időpont. Kérdés, hogy az eredeti hírben szereplő június végi esemény konkrétan mikor is lesz – na majd kb. akkor látunk valami érdemlegeset.
Egyébként az amcsi site-on vannak többet mondó képek, azokat elemezték hozzáértők – ha olyan lesz mint a képeken, akkor ne számítson senki igazi nyalánkságokra…
“Egyébként az amcsi site-on vannak többet mondó képek,…”
Erről nem tudnál ide tenni egy linket? Előre is köszi
Én ezt találtam
http://www.motorcycle-usa.com/639/10242/Motorcycle-Article/Suzuki-Middle-Class-Motorcycle-First-Look.aspx
Már ne linkeld be, lassan megjelenik. 🙂