Van abban valami tökösség, hogy a Suzuki beintett a korszellemnek. Hiszen nekik is van brutál ezres nakedjük, nyilvánvalóan ők is látják, hogy 2021-ben 200 lóerőnél kezdődik a vad csupaszoknál a renomé. Mégsem szálltak be a divathullám diktálta számháborúba. És őszintén megkockáztatom – és hiszem – nem a mérnöki képesség hiányzott, hogy felpiszkálják a GSX-S1000 999 köbcentis sornégyesét. Inkább úgy képzelem, volt aki feltegye a kérdést egy online értekezlet közepén: minek?
Persze azon vitatkozhatunk, hogy a 2015-ös modell 143 lóerejéhez képest a friss áru kereken 152 lóerős legnagyobb teljesítménye, amit 11.000-es fordulatszám mellett ad le még belefér-e az ésszerűség kereteibe. De kezelhetőnek hat a jelenlegi trendek tükrében.
De már ez is akkora teljesítmény, hogy az elektronika finomítása jelentősen hozzájárulhat a felhőtlenül csokimentes motoros élményhez. A finomított ride-by-wire gázkarhoz három üzemmód tartozik. A kipörgésgátló öt fokozatban állítható, van csúszókuplung és a Suzuki féle alacsony fordulati döcögéstelenítő. A TFT mozit mellőzték, maradt az LCD kijelző, ami az ezres GSX-R-ről érkezett. Egérmozi helyett van viszont kétirányú gyorsváltó és 17-ről 19 literesre nőtt tank. A kormány 23 milliméterrel szélesebb lett és közelebb is került a vezetőhöz. A váz, a futómű érdemben nem változott, ahogy a fék is a négydugós Brembo maradt a 310-es elülső tárcsákkal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »