De tényleg, titeket nem ver le a víz attól, ahogyan a Triumph nevezi a fullretró modelljeit? Modern klasszikus. Vagy modern vagy klasszikus, nem? De akárhogy is bizsergeti az ujjvégeim a cikizhetnék, mégsem tudok jobb kifejezést arra a kategóriára, amiben a brit gyártó a Bonneville családot tartja.
T100, T120, Street Twin, Speedmaster és Bobber alkotják az öt testvért. Nem az a kategória, amely égetően kívánja a legújabb fejlesztéseket, de ha már Euro5-re úgyis hozzájuk kellett nyúlni, akkor felülvizsgálták, hogyan lehetnének jobbak. Van amelyiket jobban, van amelyiket kevésbé.
Először is itt van a 900 köbcentis T100, amelynek az ereje 10 lóerővel növekedett meg, miközben az össztömege 4 kilogrammot csökkent. A könnyebbséget elsősorban egy új főtengelynek, a magnézium dekliknek és egy pár új felninek köszönheti. Az ülés kényelmesebb, a villában az új cartridge miatt kezesebb, a Brembo fék miatt pedig lassítás terén várhatóan határozottabb lett. Az ABS és a kipörgésgátló pedig finomabban avatkozik be.
A másik 900-as modell esetében a komfortról emlékezhetünk meg, amelyen javítottak. Az ülés új szivacsot kapott. Nem csak formára változott. A 10 milliméterrel megnövelt vastagság sokat hozzáadhat a kényelemérzethez. Készül a Street Twinből egy elképesztően szép, de mindössze 1000 darabos limitált kivitel, amit majd a sötét fényezésről kiugró aranyszín csíkozásról lehet megismerni.
Az 1200 köbcentis változat is megkapta a maga Euro5-höz igazodó frissítését. Az ereje most éppen 80 lóerő 6.550-nél és 105 Nm 3.500-as fordulaton. Az erőforrást egyébként masszívan megdolgozták. Könnyebb főtengely, kuplung és kiegyensúlyozó tengely került bele. Ezeknek és az új felniknek köszönhetően a motor össztömege 7 kilogrammot csökkent.
Hiába hivatkozunk a megkrúzeresített ág képviselőjére a sebesség mestereként, a T120-hoz képest gyengébb, hiszen ebben az esetben 80 helyett 77 lóerő áll a rendelkezésedre, ami egészen pontosan egy egész lóerővel több, mint korábban. Sokkal fontosabb ennél, hogy a 41-es KYB villákat 47 milliméteres cartridges Showa egységek váltották le. Mindeközben a hosszú krúzolások jegyében a hátsó ülés 11 milliméterrel vastagabb szivaccsal ígér kényeztetést utasunk kerekedő sejhajának.
A Bobber szintén 77 lóerő. Ugyanúgy megkapta – az egyébként nem állítható – 47-es Showa villákat. Komoly változás, hogy a korábbiaknál mintegy 33%-kal nagyobb hatótávot ígér a Bobber, ami lefordítva azt jelenti, hogy a 9 literes tankot 12 literesre cserélték.
Persze klasszikus sor itt nem ér véget, hiszen a Scrambler és Thruxton feliratos modellek még hátra vannak a frissülési hírcunamiból. Ezeknek a modelleknek a bemutatására áprilisban számíthatunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »