Tanulj a világbajnoktól!

Videó
2011. március 31., csütörtök - TeeJay

A bajorok házi streetfighter világbajnoka leckéket ad motoros trükkökből. Virtuálisan.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Klasszikus erő új köntösben – Brixton Cromwell 1200x

Brixton Cromwell 1200x

Cimkék:


Hozzászólások (4 hozzászólás)

Kalpeti -

Hát én nem vagyok egy stunt-rider. Az egykerekezés jó móka lehet, de túlságosan félek attól, hogy kárt teszek a motoromban, ezért inkább meg sem próbálom. Persze el lehet menni „suliba”, ahol ezt megtanítják, de attól tartok, hogy a sajátmotorommal akkor sem próbálnám meg. Állati idiótának érezném magam, ha eldobnám a vasat egy párszázezres javítás erejéig, csak azért mert idétlenkedni volt kedvem… 🙂


Macko -

Ha nem dobod el a vasat, akkor is döbbenetesen tönkreteszi a blokkot és az egész hajtásláncot az egykerekezés.

Volt pár éve egy „egykerekezőgép” Magyarországon. Egy görgős fékpadot alakítottak át szenzorokkal úgy, hogy ne tudj hanyattesni. Egy régi karbis 600-as Hornetet fogtak be a gépre. Ez a típus kint a közúton kvázi elnyűhetetlen, volt olyan 100’000 kilométeres tartóstesztje, aminek a végén alig mértek kopásokat a blokkon belül. Nos, ezt a motort külön olajszivattyúval is ellátták, hogy tökéletes legyen a kenése. A kilométerszámláló érzékelőjét áttették a hátsó kerékre, és így üzemelt egy szezonon át. Mintegy 4’000 kilométernyi egykerekezés után szétszedték a blokkot.

Nem hiszem hogy bárki meglepődik: a kopások kritikusak voltak a hajtóműben. Vagyis a közúton 100 ezret vidáman teljesítő erőforrás gyakorlatilag felújításra szoruló állapotban volt.

Én például ezért nem egykerekezek soha. Minden motort sajnálok és jobb sorsra érdemesnek tartok. A tesztmotorokat is, a sajátomat meg főleg!


markaszerviz -

Tény, hogy nem a kerekezés a hosszú élet titka, de én még csak kevés motort láttam egykerekezésbe belehalni 🙂

Az csak egyik magyarázat, hogy sok embernek ez eufória és adrenalin, lehet ők károsan függők, de ha egy erős motoron ülsz, legyen az bármi és gyorsításkor érzed,  hogy testedet előzi a motor alja, nehogymár elvedd tőle, amit szinte kíván! 😀 Nos ilyenkor lehet ez 10 vagy 100 méter  motornak nem lesz baja, neked meg?!

Megyek is motort szerelni…


p.tom -

A képlet egyszerű. Veszel egy ’90 utáni min. 400-as sportmotorot, lehetőleg olyat, ami még megy, de nem kerül sokba. MIndegy, hogy eszi-e az olajat, úgysem mész vele messzire.

Ha van a közelben gyakorlásra alkalmas hely, még rendszám sem kell rá. Védőruha (!), aztán lehet gyakorolni! A módját tudjuk, tehát mindenki tud egykerekezni. Csak fejben kell összeszedni megunkat.

Az más kérdés, hogy én is sajnáltam volna eddig minden motorom. Amikor meg van egy kis szabadidőm, akkor rendesen motorozok inkább, minthogy 10m2-en gyakorlatozzak.

De a lehetőség a tanulásra mindenkinek adott. S a jó motor javításának árából (a helyett) a fentiekkel meg is oldható!


Előző bejegyzés

Szörnyű jövő: traffipaxozó civil motorkerékpárok!

2011. március 31., csütörtök
Sebességmérés

Következő bejegyzés

Kilencven éves a Moto Guzzi

2011. április 01., péntek
Évforduló

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt