Pusztán tegnapi hír, hogy elhunyt Captain Sir Tom Moore, a brit hadsereg legendás veteránja, aki nemrégiben azzal szerepelt a hírekben, hogy milliókat gyűjtött az állami egészségügyi szolgálat számára. Az egykori katona tavaly április 30-án ünnepelte századik születésnapját. Ennek megünneplésére tett fogadalmat, hogy a jubileumi dátum előtt százszor körbesétálja a kertjét, ezért cserébe pedig kérte, hogy aki teheti, adományokkal segítse az NHS koronavírus-járvány elleni erőfeszítéseit. A sors sötét fintora, hogy éppen a koronavírus szövődményébe halt bele. Előtte azonban még szerény célját felkapta a sajtó és 33 ezerszeresen túlteljesítette az. Ezzel mintegy 13 milliárd forintnak megfelelő angol fontot gyűjtött össze az egészségügynek. És, hát persze, hogy ő is motoros fickó volt! 🙂

A motorozás iránti szenvedélyt Billy nevű nagybácsijától leste el. A fura rokon igazi motorfanatikus volt, aki a jövedelmét motoros mutatványokkal és Scott motorok tesztelésével egészítette ki.
Persze nem kellett sok a későbbi Captain Tom számára sem, hogy elkapja a szenvedély. Alig volt 12 éves, amikor összegyűjtött pénzén megvásárolt egy lerúgott Royal Enfield 200-at, amit egy pajta alól rángattak ki. Később az apukájától kapott egy oldaltszelepelt B.A.C. kismotort, hogy legyen mivel a bradfordi suliba járnia.

Végül 1939-ben ő is katonának állt és végigharcolta a második világháborút. A motorozás ott is végigkísérte. Indiában és Burmában szolgált. Motoros futárként száguldott keresztül az úttalatan utakon, hogy sürgős üzeneteket kézbesítsen. A háború végső szakaszában pedig már motoros oktató volt, aki az ifjú, bátor futárokat képezte. A motorozás persze a háború után is elkísérte. Utcai és enduró versenyeken indult, 23-as rajtszámmal, de hamar rájött, hogy ő nem az az alkat, pedig egy időben még a TT-n való indulás gondolatával is flörtölt. Végül egészen polgári életet élt. Családot alapított és megöregedett. A motorozást pedig pusztán privát szenvedélyként folytatta. Captain Tom a helyi veterán közösség megbecsült tagja volt. Szépen mutatja ezt az a kedves kis sztori, amikor a veteránosok egy kis motorkiállítást szerveztek a kertjébe, külön figyelve arra, hogy három kedvenc típusa, egy Royal Enfield 200, egy Scott Standard és egy Excelsior Manxman is jelen legyen. Nyugodjon békében!

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Kawasaki féle új, elektromos félautomata váltóból első blikkre a cruiserek és más nem hagyományos felépítésű motorok profitálhatnak.
Elolvasom »Egy hivatalos bejelentés előtti kiszivárogtatott videó segítségével teljes képet kapunk arról, hogyan is fog festeni az új Hayabusa.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »