A Motori Minarelli és a Yamaha története sokadjára fonódik össze az idő kusza vektorán. A kilencvenes évek óta – csak nettó sokkolásként mondom, hogy az 30 éve volt – használnak a japánok kisebb motorkerékpár és robogó Minarelli erőforrásokat, illetve vettek részt a blokkgyártó beszállító fejlesztéseiben. A Yamaha Motor Europe most felvásárolta őket és szoros együttműködést terveznek a Fantic branddel is. Csak éppen bővítenének egy kicsit a portfólión.
Az 50-400 köbcentiben utazó, két- és négyütemű motorblokkok mellé felkerülnek a kínálatba az elektromos meghajtások. Ez egyben azt is jelenti, hogy az olasz gyártó erőforrásait átcsoportosítják a belsőégés felől a villany felé.
Mindeközben Mariano Roman, a Fantic Motor CEO-ja megerősítette, hogy a Motori Minerellivel fenntartják a szoros együttműködésüket. A Yamaha bevásárlása pedig számukra azt jelenti, hogy e-bike és e-mobility terén fontos szereplőjévé válhatnak az olasz motorkerékpár piacnak. Lelki szemeink előtt elektromos Fantic endurókat, supermotókat és scramblereket látunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »