Néha már készen állunk elhinni – a motorgyártó vállalatokkal egyetemben – hogy a cruiser korszaknak leáldozott. Hogy már senki nem akarja a talpával tolni a szelet, a szűk rétegnek pedig elég az, amit a Harley-Davidson kínál. Aztán kiderül, hogy tévedünk. És sikereket ér el az Indian, a BMW féle R18-at úgy várta a közönség, akár a messiást. Jelen írás szerzője pedig nem győzi érvekkel traktálni frissen bemotorosodó ismerőseit, hogy más kategóriában válasszanak motort – szerencsére sikertelenül. A Honda körül is, mint izzó vasra hulló vízcsepp után szisszent fel a levegő, amikor kiderült, hogy talán jön a Rebel nagytestvére, az 1100-as változat is. Jó hír: úgy tűnik, hogy tényleg érkezik.
Tehát nem csak a túraenduróké a világ, amikor arról a motoros rétegről beszélünk, akiket teljesen hidegen hagy, hogy 180-nal vagy 190-nel lehet-e bevenni azt a bizonyos kanyart Lacháza és Bugyi között. Még akkor sem, ha a Rebel 1100 blokkja abból a világból érkezik. Egészen pontosan a CRF1100L Africa Twinből. Hogy mi a csoda? Sorkettes nagykrúzer? Természetesen. Sőt, nyilvánvalóan akár DCT-váltóval is elérhető lesz. Miért is ne?
A frissen levédetett szabadalmi tervrajzok alapján a Rebel 1100 hagyományos villákkal és radiálisan rögzített féknyergekkel érkezik. Hátulra két, gáztartályos rugót kap a klasszikus megjelenés jegyében. Úgy tűnik, hogy ebből bizony lesz valami.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »