Nemrégiben mi is megosztottunk veletek egy csodálatosan szívdobogtató videót, amelyen egy új Aprilia Tuono V4-et a MotoE versenyzője, Lorenzo Savadori éppen nagyon nem kímél. Annyira nem, hogy az imolai versenypályán 1:50-es időt futott vele. Ami egészen konkrétan mindössze 3.6 másodperccel maradt el Chaz Davies 2017-es Superbike VB köridejétől. És az valami eszeveszett dolog. Azóta pontosan tudjuk, hogy mit láttunk: a motor “X” változatát.
A Tuono V4 X nem más, mint egy szuperlimitált csúcsváltozat. Annyira szuperlimitált, hogy nem is igazán az ára fogja meghatározni, hogy kinek lehet és kinek nem, hiszen a 35 ezer euró, azaz jelen írás megszületésének pillanatában mintegy 12.4 millió forint egyáltalán nem kiugró. Persze a kategória és a viszontértékben kapott technika fényében. Ellenben mindössze 10 darabot készítenek belőle. És annyira csúcsváltozat, hogy a rendszámozhatóság egyáltalán nem szerepelt a szempontok között. Ez kérem kifejezetten pályagép.
A gyártó olyan különleges, túlzás nélkül versenykiegészítőkkel szereli a motort, mint a full titán kipufogórendszer, könnyített tüzelőanyag-tartály, karbon elemek, szárnyak vagy Marchesini magnézium felnik. A fék a Brembo top kategóriájából érkezik. GP4-MS féknyergek, T-Drive tárcsákkal. Amelyeknek a Tuono Factorynál 46 lóerővel több, 221 lőerős – más források szerint 218, de ez már szinte mindegy – és 18 kilóval könnyebb, azaz szárazon 166 kilogrammos motort kell megállítaniuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »