A Kawasaki enyhén sci-fibe hajló biztonságtechnológiai szabadalmat adott le nemrégiben. A gyártók rengeteget tesznek azért, hogy a motorozás biztonságosabbá váljon, mint korábban volt. Gondolj csak az ABS megjelenésére és fejlődésére, a kipörgésgátlók egyre finomabbá válnak, de személy szerint még a félaktív futóműveket is ide sorolnám. Ezekkel a motoros bőrét mentő kütyükkel csak egy baj van. A motoros. Pontosítok: a hiányos tudással felvértezett motoros.
A Kawasaki ezúttal egy kicsit erről az oldalról közelíti meg a balesetek elkerülésének lehetőségét. Ennek érdekében a lézeres és kameratechnológia segítségével további érzékelők kerülnek a motor különböző pontjaira. Az elejére, az üléshez, a lábtartókhoz, a hátsó sárvédőhöz. Na de az igazán érdekes a miért!
A Kawasaki fejlesztése nem csak magában a motorkerékpárban, hanem a környezetben bekövetkező változásokat is figyelné. Ezeknek megfelelően ív- és tempójavaslatokkal segítené a motorost az A és B közötti távolság biztonságos legyőzésében. Csak kösd össze a képzeletedben ezt a technológiát az előbb vagy utóbb egészen biztosan megjelenő okos bukósisakokkal. És máris látod, amint a technológia segítségével, vadászpilótának képzelve magad keresed a tökéletes kanyart vagy kerülgeted a forgalmat! Hát mi a sci-fi, ha nem ez?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »