A Yamaha a tavalyi Tokyo Motorshow-n mutatta be több elektromos robogó koncepcióját, melyek közül az EC-03 volt a leginkább konvencionális. Most ez a masina kerül az utakra. Teljesítményében a gép igencsak szerény, de a konkurens Honda EV-Neonál kicsivel talán így is jobb. Míg az aranyszárnyasok gépüket üzleti célra ajánlják, addig a hangvillások saját újdonságukat városi ingázónak titulálják. Az EC-03 hatótávja mindösszesen 43 kilométer egy feltöltéssel, csúcssebessége pedig 35 km/h körüli. Az 50V-os akkut, amelyet a Sanyo szállít, viszonylag hosszú ideig kell tölteni: egy teljes feltöltés 6 órát vesz igénybe.
Valójában a Hiroyuki Yanagi, a Yamaha elnöke is elektromos biciklinek nevezte a gépet, amely szerkezetében, formavilágában az 1977-es, 50 köbcentiméteres belsőégésű erőforrással szerelt Passolt idézi. Hála a könnyű anyagok alkalmazásának a masina körülbelül 30%-kal könnyebb a ma kapható ötveneseknél, tömege mindössze 56 kg. A 12-es kerekeken gördülő gép teljes hossza bő 1,5 méter, szélessége pedig mindössze 60 centiméter. Mivel elektromos hajtású, nincs gyúlékony üzemanyag a fedélzetén, ami a szerény tömeggel és méretekkel társítva jó tárolhatóságot biztosít – ez különösen fontos a zsúfolt japán városokban.
Ez a minimálrobogó a Yamaha középtávú terveinek nyitányaként is felfogható: az iwatai cég az elkövetkező években erőforrásait az elektromos robogók, illetve a fejlődő országok igényeinek megfelelő, alacsony fogyasztású, költséghatékony kismotorok fejlesztésére kívánja fordítani. A 252.000 yen (körülbelül 600.000 forint) árú EC-03 értékesítését Tokióban kezdik szeptember 1-től, Japán többi terültén pedig egy hónappal később. Az export Taiwanba és Európába 2011-ben kezdődik, a teljes becsült igény ezekre a piacokra 300.000-500.000 darab éves szinten. A nagyágyú azonban Kína, ahol a becslések szerint a következő évtized végére évi 20 milliós igény fog jelentkezni az ilyen kisteljesítményű, olcsón üzemeltethető, közvetlen környezetüket nem szennyező gépek iránt. Nem csoda, ha a Yamaha domináns szerepet kíván betölteni ezen a piacon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Távirányító is jár hozzá? …
Mire elég az a 35km/h?