A motor- és az autógyártók között veszélyes dolog analógiák keresésébe bocsátkozni, mégis a Ducati legújabb motorjáról készült „kémfotók” kapcsán a Porsche jut eszembe. Az évtizedek óta megbízható értékesítés felfutását a stuttgartiak csak a márkától merőben idegen típussal, az Egyesült Államokban oly népszerű SUV-ok közé sorolható Cayenne-nel tudták elérni. Az üzlet annyira sikeres volt, hogy a németek kvázi hülyére keresték magukat, és még a Volkswagen-csoport felvásárlását is célul tűzték ki (bár ez végül fordítva sült el).
Úgy tűnik, a Ducati hasonló üzleti lépésre szánta el magát. No nem a VW-t akarják felvásárolni, hanem egy amerikai stílusú motor kiadását tervezik. Az olaszok kapcsán először másfél éve lehetett hallani a tőlük megszokott profilból kilógó gépről. Az első, motoros újságokban megjelent fantáziarajzok kapcsán Európa legnagyobb motoros lapjaiban is találgatásokat olvashattunk egy olasz power cruiser esetleges piacra dobásáról. A Ducati azonban sietve elébe ment a további pletykáknak, kategorikusan elutasították egy ilyen gép megépítésének lehetőségét. Ez végül is hihető volt, kombi Ferrarikból sem szaladgál túl sok az utakon, az olaszoktól egzotikus sportautókat, sportmotorokat vár el az ember. A pénz azonban nagy úr, s úgy tűnik a Ducati nem elégszik meg olyan, a márka régebbi hívei számára már így is szentségtörőnek számító modellek kiadásával, mint a Hypermotard, a Streetfigher vagy a Multistrada 1200, hanem egy még nagyobb piaci lehetőségekkel kecsegtető szegmens fele kacsintgat.
Tegnap Bologna közelében kapták lencsevégre az amerikai piacra tervezett legújabb Ducatit, ezúttal az olasz motoblog jelentethette meg a „kémfotókat”. A képek egyelőre sok mindent nem árulnak el, túlzott találgatásokba bocsátkozni felesleges volna a régebben Vyperként, most pedig Super Monsterként emlegetett masináról. Mindenesetre az kijelenthető, hogy az egykaros hátsó villa, a 240-es hátsó kerék, a részben látható kormány, a kényelmes, mégsem elnyúló üléspozíció, az extravagáns külső, a csapott hátsó idommal és a két sornyi LED-es hátsó lámpával egy olyan power cruiser képét vetíti előre, amely a Harley-Davidson V-Rodjának, illetve a válság ellenére népszerű Yamaha VMaxnak állít konkurenciát. A majd’ két szűk esztendő után idén ismét jónéhány újdonságot várhatunk az őszi motorkiállításokon, jó esetben a gyártók tovább szivárogtatják az információkat a legújabb kétkerekűekről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jobban füstöl, mint a Csepel Müvek fénykorában.
Vagy a ködösítés is az álcázás része?
Sztem a fényképész autójának a szélvédőjén visszatükröződést látod füstnek.
Nem sok látszik belőle. Nem csálé kicsit a feneke?
Szentem is csálé…
De Hát lehet ez Is az Álcázás része… …choppert csinálnak, és powercruiser-nek Álcázták, olyannak amit már elütöttek hátulról…
…mint szegény bandikámat.
Nem jó ilyet mondani, de szemétrevaló egy motor. Megalomán, használhatatlan, erős de kanyarodni nem lehet vele. Amerikának viszont jó lesz, kúltúrájuk és történelmük úgysincs, ha más nem, ezzel és az ehhez hasonlókkal ki tudnak tűnni.
..hiszen láttad élőben, ki is próbáltad, tesztelted hosszabban – első napokban városban, majd csapattál egy túra keretében a pilisben. a második kötelező szerviz óta mentél vele esőben, utassal és csak úgy. így teljesen megalapozott, mértékadó a véleményed. hiszen nem csak öt szar fotón a motor seggét láttad.
El tudtok képzelni egy ilyen orbitális csingi-lingit? (Duki kuplung…)
Nem biztos az ám, hogy szárazkuplungos lesz. Az utobbi 4 Dukiból 3 olajfürdős tengelkapcsolóval készült…
Nem hogy nem mentem ilyennel, ha odaadnák sem mennék vele, sem esőben sem városban, sem két személlyel, sem a pilisben, de még csak az utcában sem mentem vele, sem régebben, sem ma, és később sem fog erre sor kerülni erről biztosíthatlak.
Lehet hogy te tudsz valamit amit a Japán/Olasz/Német/Osztrák/Angol mérnökök nem, de valószínűleg a fennt felsorolt nemzetiségek motorgyárainak mérnökeinek jó okuk van rá hogy nem építenek ehhez hasnló förmedvényt.