A szokásostól eltérően nem valamiféle mézes-mázos, túlzásoktól és jelzőktől hemzsegő sajtóanyagból értesülhettünk a Ducati idén megjelenő, valóban csúcskategóriás sportmotorjáról. Ezúttal azok az ügyfeleik kaptak egy szolid értesítőt, akik korábban már vásároltak valamilyen limitált szériás Ducit. Egyikük azonban nem volt rest közzétenni a Facebookon, hogy mire számíthatunk a Panigale V4 Superleggera kivitelétől. És a mindenit!
Domenicali vezérigazgató és veterán marketing troll minden hivalkodástól mentes értesítője önmagáért beszél. Nézd csak meg a puszta számokat! A Desmosedici Stradale R, 998 köbcentis blokkja alapállapotában is 224 lóerőt produkál 15.250-es fordulatszámon. A csomaghoz járó Akrapovic rendszerrel ez 234 lóerőre bővül. Kettőszázharmincnégyre. Űrhajó.
De akad ott még egy ennél is érdekesebb adat. Mégpedig az, hogy a V4 Superleggera mindössze 152 kilogrammot nyom a mérlegen. Persze szárazon.
Ez egészen konkrétan azt jelenti, hogy az olyan speckó alkatrészek dekáiból, mint a könnyű lábtartók, az alu versenylánc és lánckerék, illetve a nagyobb részegységekből, mint a szénszálas felnik, összesen 20 kilogrammnyi fogyás jön össze. Mármint a Panigale V4 R változatához képest, ami egyébként sem egy túlsúlyos darab.
Zanzásítsuk egy kicsit, hogy mit kapsz a pénzedért. Karbon hegyek (felni, idomok, váz, segédváz), különleges duplaszárnyas idom, szárazkuplung, könnyített lánc, lánckerekek, csavarok, villahíd. Felsőpolcos Öhlins futómű és Brembo fékek. Akrapovic versenyrendszer.
És, hogy mennyi is az a pénz? Az amerikai piacon 100.000 dollár. Tehát jelen írás megszületésének pillanatában hozzávetőlegesen 28 millió forint, plusz az apró. Na de mit vártál? Egy 500 darabban gyártott, limitált szériás különlegességről beszélünk.
Fotó: Figgy MOTO
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »