Paulo Gonçalves előző nap bekövetkezett tragikus halála nagyon megrázta a tereprali világát – a Dakar családját pedig különösen. A tragédiára való tekintettel a motorosok és a quadosok számára a 8. szakaszt törölték. Erre a napra eredetileg egy 716 kilométeres kör volt kijelölve Wadi Al-Dawasir körül. A mindenki által támogatott döntést követően a motorosok a bivuac-ban maradtak és csak ma indulnak tovább. Az autós, kamionos és SSV mezőny számára megtartották a 8. szakaszt.
A kora reggeli dakhlai indulás után 383 aszfaltos (vagyis összekötő) kilométert megtéve a mezőny elérte a Marokkó és Mauritánia közötti határt, ahol kifejezetten a versenyre leegyeztetett, egyszerűsített határátlépési formaságokon kellett átesniük. A határátlépés után egy olyan speciál szakasz állt előttük, amerre az Africa Eco Race indulása óta csak egyszer ment a verseny. Az Arzmeila és Chami közötti 176 kilométer hosszú, mély homokos útvonalon haladtak a Banc d’Arguin Nemzeti Park mentén, a partvonallal párhuzamosan, déli irányba. Habár az út nem jelentett különösen nagy technikai kihívást, a navigációval meggyűlhetett a bajuk a versenyzőknek a mauritániai szakaszon. A rövid napi szakasz egyenesen a bivuac-hoz vezetett, ahová összesen 560 kilométert megtéve már a délután közepére megérkeztek a versenyzők. Így elegendő idő jutott a mezőny számára a járművek megfelelő átvizsgálásához, ugyanis ma egy maratoni szakasszal folytatódik az Africa Eco Race.
A hatodik versenyzéssel töltött napon új arcok jelentek meg az első három pozícióban. Sőt, az eddig élen járók igencsak lemaradtak. A leggyorsabb Matt Sutherland volt a Races to Places csapat tagja. Az ausztrál motoros tehát Lyndon Poskitt társa, így Lyndon talán annak ellenére sem lehetett szomorú, hogy ő maga csupán tizenkettedikként ért be. A norvég veterán, Ullevalseter a 15. lett, a versenyben vezető Alessandro Botturi pedig a 20. helyen futott be. Az összetett sorrend mindezek ellenére nem változott, a különbségek azonban itt is csekélyek. A versenyben továbbra is 67 motoros küzd a célért, hogy beérjen Dakarba a rózsaszínű tó partjára. Eddig heten adták fel a versenyt, köztük Felix Jensen, Ullevalseter honfitársa, aki a negyedik szakaszon a harmadik helyen zárt.
1. | Matt Sutherland (KTM) |
2. | Giovanni Gritti (Honda) |
3. | Paolo Lucci (Husqvarna) |
1. | Alessandro Botturi (Yamaha) |
2. | Pal Anders Ullevalseter (KTM) |
3. | Lyndon Poskitt (KTM) |
A részletes, időeredményeket is mutató összesített állást itt találod.
fotók: Africa Eco Race Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »