Amíg a pénzügyi szakemberek arról vitáznak, hogy valóban elindult-e a kilábalás a válságból, vagy a jelenleg tapasztalható újrainduló gazdasági növekedés csak egy még nagyobb krach előjele, a BMW szépen lassan minden piacon remek eredményeket ér el. Az Egyesült Államokban a tavalyi év borzalmas volt, 41 százalékos általános csökkenés mellett a BMW értékesítésének 22 százalékos visszaesésével volt a legkisebb vesztes. Azóta ez is változott, az év elején világosan látni a növekedést a „fejlett” világ legnagyobb piacán.
A brit MCIA negyedéves jelentéséből számos dolog kiderül. Például az, hogy Nagy-Britanniában az európai szinthez képest rendkívül alacsony a motorok száma, 1000 lakosra csak 22 jut (nálunk ez a szám még alacsonyabb) – magyarul a piaci lehetőségek messze nem kiaknázottak. A gazdasági válság hatására a piac is átrendeződni látszik: bár a szigetországban mindig is nagy népszerűségnek örvendtek a sportmotorok, a kisköbcentis gépek eladása jelentősen megerősödött: nyilván a pénzügyi gondok, a takarékosság miatt egyre többen választják a közlekedésnek eme hatékony és élvezetes módját. Az értékesítések bontását vizsgálva pedig kitűnik: a BMW rekorddöntő eredményeket produkált.
A brit motorpiacon az időszak szerinti összesített értékesítések száma ugyan csökkent 20 százalékkal, a BMW mégis 40 százalékos növekedést produkált. Ugyan a bajorok csak a harmadik legnépszerűbb márkának számítanak 12,6 százalékos piaci részesedéssel, mégis, az újdonságok révén jelentős előnyre tettek szert. Egyedül március elsején 380 új S1000RR talált gazdára (!), míg a negyedévben összesen 465 masina került a brit utakra – ez a BMW teljes értéksítésének 43,2 százaléka! Ki kell emelni még a túramotorok helyzetét, az R1200RT eladott 285 példánya ezt a modellt tette a legnépszerűbb túramotorrá, a K1300GT-vel pedig a BMW bezsebelte a kategória második helyezését is – így a bajorok ennek a szegmensnek a 40 százalékát lefedik. Természetesen a megújult R1200GS is szép számban fogy, az alap és Adventure modellek az értékesítési abszolút lista harmadik helyét foglalták el márciusban.
A BMW mind a mai napig őrzi presztízsmárka megítélését és árazását, az értékesítések ilyetén elsöprő növekedése ugyan kissé meglepő, de annál inkább örömteli. Remélem a többi gyártó is hasonló növekedésről számolhat be hamarosan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Van izlésük az angoloknak
Tudni kell azért, hogy a két tény, miszerint a BMW nagyon fogy ott, és hogy alacson az 1000 főre jutó motorok száma, az egy dologra visszavezethető:
Angliában nagyon drága egy motorkerékpár üzemeltetése. /többszöröse midennek amit mi ismerünk, még fizetésarányosan is/
Ez jó oka az alacsony mennyiségnek, és azt is feltételeztetni, hogy aki így is megteheti, az elsősorban azt veszi ami szerinte a legjobb, itt pedig kár is lenne kötekedni… …ha pénz nem számítana magyarosrszágon is több prémium motor lenne.