Egészen biztosan te is észrevetted már, hogy a Kawasaki háza táján tombol egyfajta individualizmusra való törekvés. Hiszen miközben olyan kiváló, hagyományos, a jelenlegi trendek közé beillő motorokat is gyártanak, mint a Z650, addig a másik oldalról minden évben attól hangos a motorkerékpáros sajtó, hogy a Zöldéknél már megint elgurult a gyógyszer. Az out of box gondolkodás lett náluk az alap. Ki más villog még kompresszoros zászlóshajóval? Ki rak még sornégyet a túraendurójába? És megérkezett az újabb kérdés is. Ki más vállalkozik még arra, hogy kimaxolja a 250 köbcentis kategóriában rejlő lehetőségeket? Az idei év egyik legizgalmasabb újdonsága egyértelműen a ZX-25R. Még akkor is, ha arra csupán vajmi kevés esélyünk van, hogy hozzánk, Európába is elhozzák.
Hiszen legyünk őszinték. Mit jelent ma a negyedliteres kategória? Egyfelől ha szigorúan vesszük, akkor nincs is, de egy kicsit spórolós, egy- vagy kéthengeres, 3-400 köbcenti körüli modelleket, még ha voltak is előremutató fejlesztések az utóbbi időben. Na de kérem: sornégy, fordított Showa SFF-BP villák, horizontális helyzetű hátsó rugóstag, radiálisan rögzített féknyergek, gyorsváltó, ABS, üzemmódkapcsoló? Ez egy másik liga.
És akkor itt van az alábbi videó, amely egy egészen új részletet mutat meg a készülő motorból. Érdemes szemeteket a 20.000-ig skálázott fordulatszámmérőre szegezni, amelyen a piros zóna 17.000-nél kezdődik. Ez nagyon durva, úgy fog üvölteni, mint a sakál. A kép pedig alátámasztja az előzetes, egyelőre hivatalosan nem megerősített számításokat, miszerint a blokk lóereje a 60 lóerő magasságát fogja verdesni.
És, hogy ez mennyire durva szám? Vesd csak össze az R3 42 vagy a sorkettes Ninja 400 45 lóerejével! De ne ragadjunk le a teljesítményadatoknál, nézzük a fordulatszámot. Tudod hol pörögnek még ennyit a motorok? Például a MotoGP-ben, ahol 18.000-ig forog a Ducati. Ha pedig utcai motorokat nézünk, akkor itt van az új Honda CBR 1000 RR-R 14.500-zal, a Panigale V4 R 16.500-zal vagy a H2 14.000-rel. Csupa csúcskategóriás vas. Nagyon durva élmény lesz vezetni. Már persze ott, ahol forgalmazni fogják a környezetvédelmi előírások tükrében.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »