Jobb ha most már tényleg elfelejtünk mindent, amit eddig a Harley-Davidson motorokról gondoltunk. Jobb, ha többé nem bocsátkozunk semmilyen előzetes feltételezésbe, amikor az új kolléga elejti, hogy akad egy HD a garázsában. Ez mostantól kezdve ugyanis hivatalosan is bármit jelenthet!

Milwaukeeból ugyanis megérkezett az első túraenduró, a Pan America és az új naked motorjuk, a Bronx. Na persze mindkettő V2, ez nem is kérdés! Méghozzá a gyártó új fejlesztésű blokkja, a Revolution Max muzsikál bennük. Nehéz lett volna ennél találóbb nevet találni neki.
A Harley-Davidson új terepre tévedt, és ezt ezúttal tényleg szó szerint érthetjük. Persze a Pan America már ránézésre is egy óriási töhötöm, abból a nagyon túra, kicsit enduró fajtából. De a sajtóanyagba nem állottak Harleyék még szökkenős fotót is rakni, hangsúlyozva, hogy micsoda adventureség van itt kérem szépen. Akárhogy is, az mindenképpen elismerésre méltó, hogy az amerikaiak a saját útjukat járják és nem egy sikermodellt koppintottak le.



Persze magáról a motorról még vajmi keveset tudunk, de azért magáról a blokkról elárultak néhány dolgot. A 60 fokos hengerszögű, folyadékhűtéses V2-ről azt tudtuk meg a sajtóanyagból, hogy a tömege alacsony. Azt ugyan nem árulták el, hogy mihez képest, de adjuk meg neki.
Továbbá azt is, hogy a magas fordulatszám-tartomány igénybevételével is számoltak, valamint, hogy Revolution Max esetében a kiegyenlítő tengely szinte teljesen semlegesíti a vibrációkat. A blokk maga 1250 köbcenti, 145 lóerő a maximális teljesítménye és 122 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka.



A Harley-Davidson az általa fejlesztett új büszkeségét, a Revolution Max motorblokkot azonban nem csak a túraendurójába rakta bele. Sokáig keringett korábban mindenféle információ az interneten, hogy jön egy hamisítatlan Harley naked, csak akkor még Streetfighternek hívtuk. Az RM erőforrás a Bronx esetében viszont nem 1250 köbcentis hengerűrtartalommal bír, hanem a nevéhez méltán 975-tel.


A blokk által leadott legnagyobb teljesítmény ebben az esetben 115 Le, a nyomatékgörbe legmagasabb pontján pedig 95 Nm csücsül. Mondjuk csúcsokhoz tartozó fordulatszámokra kíváncsiak lettünk volna, de majd jön szépen sorban az infó.


Az viszont külön örömteli, hogy a HD ismert beszállítókkal dolgozik. A Pan Americára és a Bronxra is a Brembo szállítja a radiálisan rögzített, monoblock, négydugós nyergeket. A gumiabroncsokat pedig a Michelin szállítja. Egyszerűen nincs rá szó, hogy mennyire kíváncsiak vagyunk, mit tudnak az új Harleyk a valóságban!

Cimkék:
Egy hangyányit modernizálták a Kawasaki Z900-at, ami mindent tud, amit egy modern motornak tudnia kell. Az Euro5-öt is.
Elolvasom »A BMW gyakorlatilag minden elképzelhető téren modernizálta a sport-túrázók koronázatlan királyát, az S1000XR modellt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »