Egy gondolat bánt engemet. Vagyis hát kettő, és valójában henger. De tényleg baj van? Inkább mégse rohanjunk ennyire előre, kezdjük inkább szépen az elején. Szóval üldögéltem ma az egyik miklósi bankban, és miközben a soromra, na és a száraz arcú hölgyre vártam, aki harmadjára is alaposan átolvasta az elé tolt szerződést, én a telefonomat görgettem. Naívan azt hittem, hogy ma már nem fogok hírt írni az Onroadra, erre nem szembe jön velem velem, hogy bejöttek az első feltételezések a DR kapcsán? Azaz, hogy a DR (Big) név alatt a Suzuki csupán egy újabb V-Strom variánst mutat be.
Nekem aztán tényleg nem fáj, hogy a létező, bevált, modern technika fölé egy kicsit retrósabb küllemet varázsolnak a gyártók. A kis felárért és kompromisszumért kínált stílus színesebbé, változatosabbá teszi az utcák motoros látképét, és ennek nagy híve vagyok.
Abban az esetben, ha azt egy gyártó úgy csinálja, ahogy a Suzuki pl. a Katana esetében eljárt. Ugyanis ha a Katanát odateszed a GSX-S1000 mellé, akkor két egészen más hangulatú, különböző stílust ígérő motort kapsz, ahol a dizájn lépésről lépésre, egy jól megálmodott rendszerben építkezik fel, hogy egy eszeveszett sci-fi víziót sűrítsenek a modern lehetőségek köré. Na de kedves Suzuki, ez a DR (Big) ez mégis micsoda?
Nem, nem, nem akarok beleállni a brit, amerikai és német sajtóból áradó fintorhullámba. Ugyanis eddig azt tapasztaltam, hogy a visszajelzések mondjuk úgy, vegyesek. A nemzetközi média az előzetes bejelentés által felkorbácsolt óriási elvárások áldozatául esett, és azt siratják, hogy micsoda lehetőséget szalasztott el a Suzuki. Az igazán oldschool DR Big hívők pedig eleve csalódottságra voltak ítélve, hiszen 2020-ban, a szigorú környezetvédelmi normák között nagyon nehéz egy egyhengeres, nagyblokkos holmival előállni.
De őszintén szólva, amikor először végignéztem a fentebbi teaser videót, akkor nem is értettem, hogy mit kell nézni. Ugyanis simán összetéveszthető a jelenleg futó V-Strom 1000 XT modellel. Csőrös kivitel? Pipa. Küllős felnik? Pipa. Most akkor egy magas szélvédőtől, egy LCD kijelzőtől, a DR színsémától és egy kockalámpától kellene hasra esnem? Rendben, ne legyünk igazságtalanok és előítéletesek! A motor minden részletre kiterjedő bemutatására november 5-én kerül sor, és simán húzhat a Suzuki olyat, hogy attól a DR Big név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez. De Samu, én félek…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »